Clienţii români nu pun preţ pe dotările de siguranţă ale maşinilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Clienţii români nu pun preţ pe dotările de siguranţă ale maşinilor

Politică 21 Octombrie 2006 / 00:00 551 accesări

Potrivit unui studiu realizat de către un grup de specialişti francezi pentru piaţa auto din România, mai puţin de 20% din români sînt interesaţi de caracteristicile de siguranţă ale unui autoturism atunci cînd îl achiziţionează. Mai mult decît atît, studiul arată că pentru tinerii cu vîrsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani, maşina ideală trebuie să aibă un motor puternic, un design bine realizat şi dotări de lux. Siguranţa este un criteriu care prezintă interes doar pentru cumpărătorii trecuţi de 35 de ani, în ciuda faptului că producătorii de automobile investesc milioane de euro pentru a abţine cît mai multe stele care să-i propulseze cît mai sus în topul celor mai sigure maşini în cazul unui accident. Dealerii auto susţin, totuşi, că există şi o veste bună, întrucît numărul celor care pun preţ pe caracteristicile de siguranţă ale unei maşini este în creştere faţă de anii trecuţi. Specialiştii împart caracteristicile de siguranţă în două categorii: active, care îl ajută pe şofer să evite un accident (ABS, EPS, pilot automat, suspensie etc) şi pasive, care îi protejează pe pasageri în cazul unui accident (airbaguri, centuri de siguranţă, celule de siguranţă etc.). Dintre maşinile care au obţinut cinci stele la capitolul siguranţă amintim: VW Touareg, Audi A6, Seat Altea, Renault Megane, Volvo S40, Volvo XC90 şi Citroen C3.



12