Conducerea RADET Constanța, înlocuită

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Din cauza rezultatelor slabe și proastei relații cu cetățeanul

Conducerea RADET Constanța, înlocuită

Eveniment 03 Iunie 2015 / 00:00 3805 accesări

După cum se știe, de-a lungul timpului, relația dintre RADET și cetățean nu a fost una dintre cele mai bune. Ba din contră. Mai mereu, cetățenii s-au plâns de serviciile proaste ale RADET, iar de partea cealaltă, conducerea acestei unități s-a chinuit să-și recupereze datoriile pe care mulți dintre cetățeni ”uitau” să le achite cu lunile. Din aceste cauze, rezultatele Regiei au fost mai mereu criticate. A constatat-o și viceprimarul cu atribuții de primar al Constanței, Decebal Făgădău, care a anunțat ieri, în cadrul ședinței de Consiliu Local Municipal, că a cerut demisia directorului general Nela Ștefan şi a întregului Consiliu de Administraţie al RADET Constanţa ca urmare a rezultatelor slabe avute în 2014. În locul Nelei Ștefan, consilierii locali muncipali l-au votat pe directorul tehnic al RADET, Liviu Popa, care va ocupa funcția de director general interimar. ”Noua conducere are misiunea de a reduce cheltuielile și de a realiza un plan de redresare a Regiei, care urmează a fi transformată în societate comercială. Situația RADET nu este una fericită, dar trebuie abordată profesionist. De aceea, am solicitat noului director ca la fiecare ședință a Consiliului Local să dea un raport privind planul de redresare”, a spus Făgădău.

RELAȚIA CETĂȚEAN - RADET TREBUIE NORMALIZATĂ În viziunea viceprimarului Constanței, cea mai mai mare schimbare pe care RADET trebuie să o facă este în relația cu cetățeanul. ”În momentul de față, această relație este una complicată, care nu prevede o normalizare. Relația RADET - client trebuie să fie deschisă, transparentă, constantă și previzibilă. Tocmai de aceea i-am solicitat noului director identificarea problemelor pentru fiecare asociație de proprietari în parte. Avem asociații debranșate integral și avem asociații unde 70% dintre locuințe sunt debranșate, iar acolo RADET este neperformant, pentru că ajung o mână de proprietari să plătească toată neputința sistemului termic. O a treia situație este aceea unde numărul de debranșări este egal cu cel de racordați la RADET”, a spus Făgădău. El a punctat faptul că principala preocupare a RADET trebuie să fie eliminarea integrală a asociațiilor unde 70% dintre locuințe sunt debranșate, astfel încât locatarii să-și asume o conversie către o altă sursă de căldură. ”Nu este treaba RADET să identifice surse de finanțare bugetare, astfel încât să aplatizăm prețul gigacaloriei. În mod cert, costurile pot fi diminuate printr-un pachet de măsuri ferme atât de reducere a pierderilor, cât și de restructurare a personalului TESA, care este mult prea mare”, a conchis Făgădău.



12