Coşmar pe Autostrada Soarelui

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Din cauza aglomeraţiei de la punctele de taxare din zona Feteşti-Cernavodă

Coşmar pe Autostrada Soarelui

Eveniment 07 August 2009 / 00:00 2622 accesări

Din cauza taxei de pod, traficul pe Autostrada Soarelui a devenit din nou un coşmar. Aglomeraţia de la punctele de taxare din zona Feteşti-Cernavodă întinde coloanele de maşini pe aproape cinci kilometri în apropierea localităţii Cernavodă. Reprezentanţii Infotrafic se aşteaptă ca vineri, aglomeraţia să fie şi mai mare în zona Feteşti-Cernavodă şi le recomandă şoferilor rute alternative. „Recomandăm să folosească şi DN 2A, ruta Urziceni-Slobozia-Hîrşova-Constanţa, cu atît mai mult celor care vin din zona Transilvaniei. Şoferii să se aştepte vineri la aglomeraţie. Probabil că ar fi nevoie de mai multe puncte de taxare”, a declarat ofiţerul de la Centrul Infotrafic, Paul Ulieru. În replică, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, ieri, că în cîteva zile intenţionează să rezolve problema traficului strangulat de pe podul Feteşti-Cernavodă prin înfiinţarea a încă 6-7 porţi de taxare. „Ne propunem ca în termen foarte scurt să luăm locaţia sau vom expropria un teren, dacă va fi nevoie, pentru a amplasa mai multe porţi de taxare, cu deschidere mai mare, la podul Feteşti-Cernavodă, ca să se circule bine în această zonă”, a declarat Radu Berceanu

Ministerul Transporturilor, acţionat în judecată

Fundaţia pentru Apărarea Cetăţenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) şi Societatea Civilă pentru Democraţie (SCD) vor chema în instanţă luna viitoare Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), considerînd taxa de trecere a podului peste Dunăre, Feteşti-Cernavodă, abuzivă şi ilegală. „FACIAS şi SCD, prin avocaţii lor, lucrează în prezent la pregătirea materialelor necesare pentru a chema în instanţă MTI şi solicită desfiinţarea Agenţiei de Control şi Încasare Feteşti. În plus, vom solicita restituirea abuzivei taxe de pod tuturor celor care pot face dovada plăţii”, a declarat preşedintele SCD, Răzvan Zamfir. FACIAS şi SCD acuză autorităţile de impunera unei triple taxări nejustificate pentru folosirea drumurilor publice. “Nu este normal să se plătească taxa de drum inclusă în preţul carburantului, rovinieta şi taxa de pod pentru aceeaşi porţiune de drum”, a afirmat Zamfir. De asemenea, reprezentantul fundaţiei a precizat că locuitorii din zonă plătesc 500 de lei/lună de persoană pentru tranzitarea podului peste Dunăre, Feteşti-Cernavodă. Menţionăm că CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – n.r.) încasează, din 3 august, taxe între 7 şi 68 de lei pentru vehiculele care vor traversa podul peste Dunăre, Feteşti-Cernavodă. Tarifele au fost stabilite printr-un ordin emis de fostul ministrul al Transporturilor, liberalul Ludovic Orban, în februarie 2008 şi se aplică pentru vehiculele înmatriculate în România şi în alte state, pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs. Preşedintele FORT, Augustin Hagiu, declara, luni, pentru NewsIn că Federaţia Operatorilor Români de Transport a depus o sesizare la Comisia Europeană (CE) în legătură cu taxa de trecere a podului peste Dunăre, Feteşti - Cernavodă. Potrivit acestuia, CNADNR ar trebui să elimine rovinieta, dacă decide menţinerea taxei de pod, deoarece podul este parte integrantă a Autostrăzii Soarelui, iar taxa de pod poate fi percepută ca taxă pe autostradă. În replică, directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, declara, tot luni, că taxa de trecere a podului peste Dunăre, Feteşti-Cernavodă, este în conformitate cu normele UE şi nu s-a făcut nimic ilegal. Aceasta a spus că tronsonul de autostradă la podul peste Dunăre, Feteşti-Cernavodă, şi staţia de taxare au fost construite din bani de la ISPA şi UE a solicitat introducerea acestui tarif. În plus, Tiron a subliniat faptul că dacă CNADNR este administratorul drumului, utilizatorul este obligat să plătească.

Un stat care percepe vinietă poate pune taxă pe pod!

Miercuri, 5 august, Serviciul de presă al CE a transmis României că „Aquis-ul comunitar în materie de taxe de drumuri - respectiv directiva 99/62 - nu poate împiedica un stat care percepe vinietă (între care şi România) să aplice taxe pe poduri şi tunele”. Pe de altă parte, sursa citată aminteşte că sumele percepute de un stat membru UE pentru utilizarea unei infrastructuri rutiere - pod, tunel, autostradă - nu sînt calificate drept taxe potrivit legislaţiei comunitare, fiind însă considerate “remuneraţie pentru prestarea unui serviciu”. CE susţinea, miercuri, că nu a primit încă vreo reclamaţie în legătură cu taxa de pod. “Plîngerea nu a ajuns la Comisie. Comisia va analiza în amănunt această plîngere atunci cînd o va primi”, se arată în răspunsul CE. În concluzie, un stat care percepe vinietă poate pune taxă pe pod!



12