Cum au fost păcăliți consumatorii constănțeni în 2014?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Protecția Consumatorului a dat mii de amenzi

Cum au fost păcăliți consumatorii constănțeni în 2014?

Eveniment 03 Februarie 2015 / 00:00 1137 accesări

Anul 2014 a fost unul plin pentru inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa. Au întreprins 4.414 acţiuni de control, 60% fiind finalizate cu procese-verbale de constatare contravenţie. În urma neregulilor constatate au fost aplicate 2.634 sancţiuni contravenţionale, din care 2.310 au fost amenzi în valoare de 4.847.100 lei, diferenţa de 324 fiind avertismente. ”Din totalul amenzilor, 430 au fost la produsele alimentare, 409 la produsele nealimentare, iar 68% reprezintă serviciile alimentare, serviciile nealimentare şi cele financiare”, a anunțat CJPC Constanța, într-un comunicat. Aproape 70% din amenzi au fost încasate, restul proceselor-verbale fiind înaintate pentru executare silită. Ca urmare a neconformităților constatate în timpul acţiunilor de control, au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 27.737 lei. Comisarul-șef adjunct al CJPC, Mihai Perifan, a precizat că, anul trecut, 2.901 constănțeni au depus reclamații. ”56% s-au dovedit a fi întemeiate, diferenţa fiind reclamaţii neîntemeiate, nesoluţionabile sau clasate”, explică Perifan.

            CE AU RECLAMAT CONSTĂNȚENII Petiţiile au vizat, în ordine, facturarea energiei termice, a serviciilor de telefonie mobilă, a consumului de apă, refuzul rezilierii unor contracte de telefonie. Totodată, au fost reclamate și serviciile de furnizare internet, bunurile de folosință îndelungată defectate în perioada de garanție, produsele alimentare neconforme, produsele cosmetice, încălțămintea cu neconformităţi sau neconcordanţa preţurilor de la raft cu cele de la casa de marcat, serviciile de alimentaţie publică neconforme şi, nu în ultimul rând, serviciile financiare, potrivit comisarului-șef adjunct al CJPC Constanţa. Pe parcursul anului trecut s-au prelevat 34 de eșantioane pentru analiză în laborator, iar din acestea 25 au fost neconforme (74%). ”În ceea ce priveşte neconformitatea probelor analizate, de exemplu la produsele alimentare, s-a constatat că, la preparatele din carne nu au corespuns conținutul de umiditate și conţinutul de proteină totală. S-a depistat vin cu sediment, iar peştele congelat avea procent de glazură de gheaţă mai mare decât cel declarat”, spune șeful CJPC Constanța. Consumatorii erau păcăliți și la achiziționarea de produse nealimentare. La articolele textile, de exemplu, în vreme ce pe eticheta de însoţire a produsului era menţionată o anumită compoziție fibroasă, în urma analizei aceasta nu s-a regăsit. ”Nici lichidul de spălat parbrize nu a fost conform. Mai exact, punctul de congelare nu a coincis cu cel declarat”, a explicat Perifan. Inspectorii de control nu au menționat numele niciunui agent economic prins cu nereguli. Acțiunile de inspecție și control ale specialiștilor CJPC continuă.



12