"Curba morţii" de la 23 August ar putea fi reamenajatã

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

"Curba morţii" de la 23 August ar putea fi reamenajatã

Eveniment 05 Octombrie 2006 / 00:00 1436 accesări

Lucrãrile de reabilitare a drumurilor naţionale din judeţul nostru au fãcut ca circulaţia rutierã pe anumite tronsoane sã se transforme într-un adevãrat calvar atît pentru şoferi cît şi pentru pasageri. Odatã cu preluarea acestor lucrãri, societãţilor specializate în amenajarea drumurilor le revine şi responsabilitatea asigurãrii siguranţei rutiere pe porţiunile aflate în lucru. În acest sens, şefii de lucrãri, desemnaţi de fiecare societate în parte, sînt obligaţi sã amplaseze semne rutiere care sã-i atenţioneze pe şoferi despre lucrãrile respective, denivelãri sau îngustãri ale drumurilor, existenţa criblurii sau altele. Neamplasarea acestor mijloace de semnalizare rutierã de cãtre cei care efectueazã reabilitarea şoselelor poate avea consecinţe grave. Un astfel de caz, cercetat de ofiţerii Poliţiei Drumurilor Naţionale Constanţa este cel al liceenilor din Mangalia care şi-au gãsit sfîrşitul într-un accident rutier petrecut sãptãmîna trecutã în “curba morţii”, de la intrarea în localitatea 23 August. Cercetãrile efectuate de poliţişti la faţa locului au stabilit cã incidentul s-a petrecut din cauza neadaptãrii vitezei la condiţiile de drum, respectiv curbã periculoasã, carosabil umed şi acoperit cu criblurã. Pe tronsonul respectiv, o societate privatã efectua lucrãri de reabilitare a şoselei, iar în urma unei verificãri, oamenii legii au stabilit cã semnele care îi atenţionau pe şoferi cu privire la acest aspect nu erau amplasate corespunzãtor. “În prezent se fac cercetãri pentru a stabili dacã amplasarea necorespunzãtoare a indicatoarelor rutiere s-a numãrat printre cauzele producerii accidentului. În cazul în care se gãsi o legãturã între aceste nereguli şi moartea celor trei tineri, persoanele responsabile vor fi cercetate pentru ucidere din culpã”, a declarat insp. princ. Tudorel Dogaru, şeful Poliţiei Drumurilor Naţionale Constanţa. Pînã la stabilirea vinovaţilor pentru producerea accidentului din “curba morţii”, reprezentanţii Poliţiei Rutiere au efectuat, ieri, o serie de controale privind amplasarea semnelor care reglementeazã circulaţia pe tronsoanele în care se efectueazã lucrãri. “Controalele s-au realizat pe DN 39, Constanţa - Mangalia, şi pe DN 22C, Constanţa - Cernavodã. Pe aceste douã drumuri naţionale se fac lucrãri de reabilitare pe şase tronsoane. În urma verificãrilor s-a stabilit cã douã dintre aceste tronsoane nu sînt semnalizate corespunzãtor. Şefii lucrãrilor respective urmeazã sã fie amendaţi cu sume cuprinse între 5 şi 20 milioane lei vechi”, spus insp. princ. Dogaru. Conducerea Poliţiei Rutiere Constanţa a luat în calcul şi reamenajarea curbei de la intrarea în comuna 23 August care, numai în acest an, a fãcut opt victime. Poliţiştii constãnţeni spun cã una dintre soluţiile ar fi despãrţirea celor douã sensuri de mers cu un parapet. “Putem adopta aceeaşi soluţie ca şi în Lazu. De la despãrţirea celor douã sensuri nu am mai avut nici un accident soldat cu morţi. De altfel, la 23 August, ar trebui montat parapet şi pe marginea şoselei. Poliţia Rutierã a propus acestã soluţie Administraţiei Naţionale a Drumurilor şi urmeazã ca, în funcţie de fondurile de care dispun, sã se ia o decizie”, a adãugat şeful Poliţiei Drumurilor Naţionale Constanţa.

Taguri articol


12