Frigiderul a câştigat internetul, de Black Friday

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Frigiderul a câştigat internetul, de Black Friday

Economie 08 Decembrie 2012 / 00:00 442 accesări

Cele mai vânate produse de Black Friday au fost electrocasnicele (în special frigidere şi maşini de spălat, 44%), laptopurile, smartphone-urile şi tabletele (30%) şi electronicele (24,3%), potrivit unui studiu realizat de Daedalus Milward Brown. În perioada campaniei de reduceri, desfăşurată între 23 şi 25 noiembrie, românii au mai cumpărat haine, cosmetice şi chiar mâncare. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii, iar produsele de bricolaj 2%. Conform studiului Daedalus, aproape 40% dintre respondenţi au ales să cumpere online. Studiul indică şi o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu conceptul de Black Friday - de la 27,2 la 69,8%, în mai puţin de 20 de zile. Nu în ultimul rând, primele cinci magazine din care românii au ales să cumpere online au fost eMag (21,1%), Flanco (18,4%), Altex & Mediagalaxy (12,3%), Domo (9,4%) şi Carrefour (8,6%). Succesul campaniei s-a datorat şi pregătirilor mult mai serioase făcute de retaileri. eMag, spre exemplu, a investit peste 200.000 euro în infrastructură IT, pentru a evita blocarea site-ului. În plus, s-a făcut publicitate, ba chiar s-au publicat ghiduri de supravieţuire pentru Black Friday. Magazinele online şi-au majorat cu 325% vânzările, faţă de o zi obişnuită, cea mai mare tranzacţie efectuată fiind de 6.900 euro, potrivit datelor operatorului de plăţi PayU. Valoarea medie a unei comenzi cu plata online a fost de 138 euro.

Taguri articol


12