Lege pentru mai mulți turiști și fluidizarea traficului, uitată în Parlament de ani!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Putea pune România pe harta țărilor civilizate

Lege pentru mai mulți turiști și fluidizarea traficului, uitată în Parlament de ani!

Politică 30 Ianuarie 2017 / 07:04 2234 accesări

Această zonă ar fi putut fi traversată de șoseaua de coastă

Această zonă ar fi putut fi traversată de șoseaua de coastă

Acest drum, amenajat în Australia, este, fără îndoială, o atracție veritabilă pentru turiști

Acest drum, amenajat în Australia, este, fără îndoială, o atracție veritabilă pentru turiști

Odată cu instalarea noului Parlament, ies de la naftalină, unul câte unul, proiectele de lege care probabil că au fost prea ambițioase pentru ca foștii aleși, mulți dintre ei marcați profund de metehnele comuniste, să le adopte. Unul dintre aceste proiecte, care ar fi ajutat România să fie inclusă pe harta țărilor civilizate și, de ce nu, în topul destinațiilor turistice, este cel care vizează modificarea Ordonanței de Urgență nr. 202/2002, privind gospodărirea integrată a zonei costiere. De ce este această lege atât de importantă? Pe scurt, ar putea permite construirea fără prea mari probleme (cu excepția celor legate de licitații și contestații) a șoselei de coastă, proiect despre care s-a vorbit de nenumărate ori în ultimii 12 ani. Nu trebuie să fii mare inginer sau expert în turism ca să îți dai seama că o asemenea amenajare i-ar ajuta pe turiști şi pe constănţeni să circule mult mai ușor cu mașina spre nordul litoralului, în condițiile în care traficul pe litoral în plină vară este sinonim cu Iadul. În forma actuală, ordonanța ce reglementează măsurile de gospodărire integrată a zonei costiere interzice autorizarea construirii de noi șosele în banda litorală - de 100 - 300 metri - paralelă cu linia țărmului sau în zonele protejate. În proiectul de modificare, care se află în Parlament de aproape nouă ani (!!!), este menționată o singură excepție de la această prevedere: drumul de-a lungul falezei de nord a municipiului Constanța, între stațiunea Mamaia și Portul Tomis, cu avizul Comitetului Național al Zonei Costiere. Cu alte cuvinte, modificarea acestei ordonanțe ar înlătura piedicile legislative din calea acestui proiect care ar întoarce orașul cu fața spre mare.

ȘOSEA PENTRU COCALARI SAU SOLUȚIE PENTRU FLUIDIZAREA TRAFICULUI?

Deși proiectul de modificare a legii putrezește în Parlament de mulți ani, foștii aleși nu prea i-au dat atenție. În 2008, actul a fost respins de către senatori, însă ultimul cuvânt îl au deputații, care nu au luat o decizie finală nici până acum. Cu toate acestea, unii aleși și-au exprimat interesul față de acest proiect, însă doar pe rețelele de socializare. De pildă, deputatul USR de Constanța, avocatul Stelian-Cristian Ion, i-a îndemnat pe constănțeni să își spună părerea despre șoseaua de coastă, fără să-și prezinte punctul de vedere. Cei mai mulți dintre cei care au ales să își spună părerea sunt îngrijorați de impactul pe care l-ar putea avea o asemenea construcție. „În principiu, sunt de acord atâta timp cât se face în urma unor studii de impact de mediu corect făcute, care să arate că nu afectează plajele și viața locuitorilor din zonă. De asemenea, construcția trebuie realizată transparent, în urma unor licitații corecte, și nu de firme „partenere” la sume aberante”, a spus constănțeanul B.C. La rândul său, un alt locuitor al Constanței este mult mai tranșant: „De ce trebuia să treacă toate mașinile pline de noxe, unele mascate, altele nu, la doi pași de plămânii celor care vor să stea într-un loc în care să nu încaseze noxele toxice pentru bucuria unor melteni și maneliști ce ar intra și cu Jeep-urile direct, cât mai aproape de oameni, să se fălească cu banii furați?”. Altcineva, în schimb, a adus în discuție necesitatea unei astfel de șosele care ar ușura mult traficul. „O soluție de a dubla căile de acces în zonă trebuie găsită, pentru că orice problemă - ambuteiaj, accident, reparație - pe Mamaia blochează inclusiv accesul mașinilor de intervenție, șoseaua actuală funcționează ca un pod pe care n-ai cum să-l părăsești. (...) Părerea mea e că ar trebui ca organizarea orașului și stațiunilor, care deja se întrepătrund, să fie făcută cu experți japonezi, la cum arată acum orașul, tema depășește cu mult capacitățile experților români, că doar ei ne-au adus în situația asta”.

AUTORITĂȚILE LOCALE... DEZNĂDĂJDUITE

Pentru că planurile șoselei de coastă au fost realizate de autoritățile locale constănțene încă de când Primăria era condusă de Radu Mazăre (el fiind inițiatorul proiectului), am încercat să aflăm dacă actuala administrație a Constanței duce mai departe proiectul, în eventualitatea în care modificările legislative ar intra în vigoare. Conducerea administrației locale a precizat că municipalitatea este pregătită să reia proiectul, însă așteaptă să se lanseze ghidurile pentru depunerea proiectelor europene, după care vor fi actualizate studiile tehnice și vor fi reluate licitațiile. Sperăm ca peste 12 ani să nu mai vorbim despre șoseaua de coastă doar la nivel de... proiect.

Taguri articol


12