Lupta cu terorismul, o prioritate pentru Poliţiile Transporturi din Europa

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Lupta cu terorismul, o prioritate pentru Poliţiile Transporturi din Europa

Justiție 08 Septembrie 2006 / 00:00 889 accesări

Lucrările celei de-a XI-a Conferinţe a RAILPOL, desfăşurate timp de două zile la Constanţa, s-au încheiat ieri. Pe lîngă conducerile Poliţiilor Transporturi Feroviare ale mai multor state europene, la seminarii au fost invitaţi să participe şi reprezentanţi ai structurilor poliţieneşti din statele care doresc să adere la UE, precum România şi Bulgaria. Potrivit lui Alain Bannink, şeful Poliţiei Transporturi din Olanda, preşedinte al RAILPOL, România a fost aleasă ca loc pentru organizarea acestor întruniri, atît datorită interesului manifestat pentru integrarea în UE, dar mai ales pentru că, din 2007, ţara noastră va fi un element cheie în reţeaua Poliţiilor Transporturi. "Sîntem aici pentru că poliţiştii români au rezultate deosebite, iar România va asigura graniţele UE către Orientul Mijlociu, ceea ce o transformă într-un element cheie al reţelei coridoarelor de transporturi", a declarat Alain Bannink. Unul dintre aspectele principale asupra cărora au căzut de acord membrii RAILPOL participanţi la această conferinţă, respectiv conducerile Poliţiilor Feroviare din Marea Britanie, Germania, Olanda, Italia, Belgia şi Austria, a vizat necesitatea dezvoltării unui plan comun de asigurare a unui climat de siguranţă a căilor feroviare. "În Europa zilelor noatre, graniţele dintre stat au început să dispară, astfel că trebuie să lucrăm împreună pentru soluţionarea problemelor comune, pentru securizarea coridoarelor de transport, şi în special a celor privind terorismul", a adăugat preşedintele RAILPOL. Odată cu integrarea în UE, şi România va lua parte, în calitate de membru cu drepturi depline ale RAILPOL, la grupurile de lucru ale organizaţiei, astfel că prestanţa Poliţiei Transporturi Feroviare din ţara noatră va trebui să fie una pe măsura celei a partenerilor. Astfel, legislaţia din domeniul feroviar va trebui armonizată cu cea europeană, iar structurile poliţieneşti, cît şi staţiile CFR vor trebui dotate corespunzător. "S-au pus în discuţie şi o serie de probleme legate de baza legislativă. Este adevărat că dacă avem legi bune, putem controla fenomenul infracţional, astfel că am început demersurile pentru modificarea unor legi", a declarat cms. şef Sorin Gîfei, directorul Direcţiei Poliţiei Transporturi, din cadrul IGPR.

Poliţiştii feroviari români nu sînt pregătiţi să înfrunte terorişti

Cît priveşte dotările, necesitatea acestora se impune, în special în contextul prevenirii şi intervenţiei în cazul actelor de terorism. "Poliţia Transporturi Feroviare nu este una dintre verigile principale pentru intervenţia în urma atentatelor teroriste. Cu toate acestea, în străinătate, poliţiştii sînt dotaţi cu echipamente şi maşini speciale, astfel că pot da o mînă de ajutor", a afirmat cms. şef Sorin Gîfei. Cu toate acestea, în condiţiile în care costurile unui astfel de echipament se ridică la peste 200.000 de dolari, este puţin probabil ca şi românii să beneficieze de ele. În timpul celor două zile de lucrări, membrii RAILPOL au acordat o atenţie deosebită prevenirii terorismului. În acest scop, după cum a arătat cms. şef Sorin Gîfei, a fost analizat modul în care au intervenit oamenii legii din Germania, în cazul depistării celor două dispozitive explozive găsite într-un tren, în luna august, dar şi felul în care luptă cu terorismul poliţiştii din Anglia şi Spania, în contextul ultimelor evenimente din aceste ţări. "Montarea unor sisteme de supraveghere video în gările din România se impune, ţinînd cont de incidentele care au avut loc pe plan internaţional. În Germania, de exemplu, bărbaţii care au amplasat explozibilul au fost identificaţi cu ajutorul camerelor video amplasate în gări", a adăugat cms. şef Sorin Gîfei, subliniind că şi în gările noastre ar fi utilă această aparatură, dar deocamdată nu sînt bani. Cît priveşte activitatea poliţiştilor români şi cît de pregătiţi sînt aceştia să facă faţă ...cerinţelor europene, Alain Bannink, preşedintele RAILPOL a afirmat: "În cadrul lucrărilor organizaţiei noastre facem un schimb de păreri, de experienţe, pentru a generaliza bunele practici. Oferim altor state informaţii, dar avem ce învăţa şi de la România şi Bulgaria. Este foarte bine că România se va integra, am fost plăcut surprins să constat, la fiecare întîlnire, că lucrurile au evoluat spre bine".

Taguri articol


12