„Master Opera”, pentru Japonia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Master Opera”, pentru Japonia

Cultură 14 Mai 2013 / 00:00 434 accesări

Scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet (TNOB) „Oleg Danovski” a devenit, duminică seară, pentru aproximativ două ore, spaţiu de... încercare pentru trei tinere soprane din Japonia. Sub bagheta cunoscutului dirijor Koichi Inoue, tot din Ţara Soarelui Răsare, cele trei soliste au participat la un „Master Opera” cu selecţiuni din operele verdiene „Rigoletto” şi „Traviata” şi din „Elixirul dragostei”, de Donizetti. Celor trei soprane, Haruna Asakura - Gilda, Mami Nagata - Adina şi Akiki Kamata - Violetta Valery, le-au fost alături solişti ai TNOB, dar şi baritonul bucureştean Eugen Secobeanu, în rolul bufonului Rigoletto.

COLABORARE ROMÂNO-JAPONEZĂ DE TRADIŢIE „Acest master-curs de operă, cu trei masteranzi, este o tradiţie interesantă, instaurată la Constanţa de câţiva ani, de când japonezii vin şi îşi exprimă dorinţa de a face un master-curs pe scena noastră. Este o tradiţie frumoasă, mai ales că tradiţia operistică la Constanţa are rădăcini foarte bune. Este foarte important pentru un tânăr care aspiră la o carieră muzicală să urce pe scenă, să cânte cu orchestră şi cu artişti profesionişti, să-şi măsoare puterile, să vadă ce e bine, ce nu e bine şi ce au de corectat în continuare”, a spus tenorul Răzvan Săraru, care a fost, duminică seară, şi Ducele de Mantua din „Rigoletto”, dar şi Alfredo din „Traviata”.

„E foarte important pentru aceşti tineri să înveţe să cânte. Se spune că unui solist, unui mare cântăreţ îi trebuie două vieţi: una să înveţe să cânte şi una să cânte”, a mai spus tenorul. Alături de acesta, pe scena TNOB au mai fost prezenţi artiştii lirici constănţeni Gabriela Dobre, Ionela Duma, Doru Iftene şi Cătălin Ţoropoc, care şi-au susţinut cu profesionism partiturile.



12