Mediu + Finanţe = soluţii pentru a evita sancţiunea CE în cazul taxei auto

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Mediu + Finanţe = soluţii pentru a evita sancţiunea CE în cazul taxei auto

Justiție 17 Ianuarie 2009 / 00:00 490 accesări

Ministrul Mediului, Nicolae Nemirski şi cel al Finanţelor, Gheorghe Pogea, au fost mandataţi, vineri, de Guvern să găsească o soluţie de modificare a regimului de taxare a proprietarilor de vehicule, prin care să fie evitată sancţionarea României de către Comisia Europeană (CE) pentru încălcarea normelor comunitare în domeniu. „Cei doi miniştri au fost mandataţi, în şedinţa de Guvern, să caute soluţii prin care să fie evitată declanşarea procedurii de infringement de către CE”, au declarat surse guvernamentale. Potrivit acestora, principala variantă luată în calcul este ca taxa auto să fie redusă ca valoare la momentul înmatriculării şi inclusă ulterior în impozitul plătit anual de către proprietarul vehiculului, la un nivel calculat în raport cu gradul de poluare. “Anularea taxei auto aflată în vigoare, reintroducerea valorilor din luna iulie 2008 şi micşorarea acesteia cu un coeficient care să se regăsească apoi în impozitul anual plătit de proprietarul vehiculului este varianta cu cele mai mari şanse de a fi aprobată. Taxa ar fi redusă ca valoare la momentul înmatriculării, dar se va regăsi apoi, anual, în impozit, în funcţie de gradul de poluare al motorului. Aşa ar putea fi respectat principiul european “poluatorul plăteşte””, au afirmat sursele citate. Amintim că CE a informat recent Guvernul că ordonanţa de urgenţă, emisă de fostul Cabinet, prin care taxa de poluare auto a fost triplată, încalcă legislaţia comunitară. Executivul a decis, în luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, aceasta înlocuind, la 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare aflată atunci în vigoare. Pe baza acestei grile, taxa a crescut în cazul maşinilor noi vîndute în România, în timp ce valorile au scăzut la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de pînă în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămînînd totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. După modificarea taxei auto, vînzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de autoturisme second-hand de import să crească. În acest context, în decembrie 2008, Guvernul a decis ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi să fie suspendată începînd cu 1 decembrie 2008, pînă la sfîrşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de pînă la 2.000 centimetri cubi, taxa auto pentru achiziţia vehiculelor second-hand ce depăşesc 2.000 centimetri cubi, fiind triplată.



12