Nava „Karim 1“, pusă sub sechestru

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nava „Karim 1“, pusă sub sechestru

Justiție 27 Octombrie 2006 / 00:00 845 accesări

Agenţia Română de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare (ARSVOM) a solicitat Căpităniei Zonale Constanţa (CZC) punerea sechestrului pe nava cambodgiană „Karim1“, pentru o datorie de 28.000 euro. Potrivit directorului ARSVOM, Dan Manole, aceasta este suma pe care agenţia a cheltuit-o pentru a instala barajul antipoluare şi curăţarea zonei în care s-a scufundat nava cambodgiană. „Din seara cînd s-a scufundat (29 mai) şi pe toată perioada ranfluării şi punerii navei pe linia de plutire, am asigurat perimetrul cu baraj antipoluat şi am colectat toată cantitatea de combustibil şi ulei care s-a scurs din navă în acvatoriul danei 0. ARSVOM a efectuat operaţiunea pentru că a fost desemnată de Căpitănie şi este normal să fim plătiţi pentru asta“, a declarat Dan Manole. La rîndul său, directorul CZC, Alexandru Mezei a precizat că procedura de sechestru a navei este normală în condiţiile în care ARSVOM nu şi-a primit banii pentru serviciile efectuate. „Armatorul navei nu a plătit aşa că s-a emis un titlu executoriu pentru sechestrarea navei pînă la recuperarea sumei“, a spus Mezei. Acesta a explicat că în tancurile navei se aflau 35 tone de combustibil şi 200 litri ulei, existînd astfel pericolul unei poluări a acvatoriului portuar, motiv pentru care s-a dispus instalarea unor baraje antipoluare care să limiteze extinderea acesteia.

Cei 28.000 euro nu sînt singura datorie a armatorului navei „Karim 1“. Nici firma „Atriamar Star“ SRL, cea care a efectuat operaţiunea de scoatere a navei din apă şi repunerea ei pe linia de plutire nu şi-a încasat contravaloarea lucrărilor. „La data de 1 septembrie 2006 aveam de încasat suma de 277.000 dolari, sumă ce nu include şi penalităţi. L-am acţionat în judecată pe armator, iar în prezent nava este în paza şi custodia Atriamar Star printr-o decizie a instanţei. Despre situaţia navei a fost înştiinţată şi autoritatea cambodgiană, cea care a eliberat actele de pavilion“, a declarat administratorul firmei Atriamar Star, Valentin Plohod. Nava „Karim 1” s-a scufundat în dana RoRo 2 a Portului Constanţa în data de 29 mai 2006 din cauza unor reparaţii ilegale efectuate la corpul navei. Vasul se afla lîngă un doc plutitor, iar din cauza unui decupaj de 16 mp în bordaj acesta s-a scufundat în numai cîteva minute. În prezent, vasul este acostat în dana RoRo2 a Portului Constanţa, iar firma Atriamar Star asigură echipajul minim de care nava are nevoie pentru a fi în siguranţă.

Taguri articol


12