Poetul Grigore Vieru, internat în stare critică

În urma unui accident rutier

Cultură 17 Ianuarie 2009 / 00:00 538 accesări

Poetul Grigore Vieru a fost internat la secţia Reanimare a Spitalului de Urgenţă din Chişinău, în urma unui accident de circulaţie produs în noaptea de joi spre vineri. Poetul urma să fie transportat, ieri seară, la Spitalul Floreasca, din Bucureşti. Grigore Vieru a fost conectat la aparatul de respiraţie artificială şi urmează tratamentul stabilit de o comisie de specialişti din ţară. Medicii depun toate eforturile, dar situaţia poetului este foarte gravă, potrivit directorului general al Spitalului de Urgenţă din Chişinău, Grigore Ciobanu. În urma accidentului de circulaţie, Grigore Vieru a suferit politraumatism, traumatism cranio-cerebral închis, contuzie cerebrală, traumatism toracic închis, contuzia cordului şi a plămînilor şi contuzia organelor abdominale. Cele două infarcte anterioare pe care le-a avut poetul complică starea acestuia. Potrivit Eleonorei Tcaci, şeful substaţiei medicale de urgenţă Ialoveni, ambulanţa a fost solicitată la ora 01.25 noaptea. Poetul se afla în automobil, avea dureri de cap şi plăgi sîngerînde pe faţă. În răni avea cioburi de sticlă din parbriz. La volanul automobilului se afla directorul-adjunct al ansamblului „Joc“, Gheorghe Munteanu, în vîrstă de 47 de ani, care de asemenea este internat în secţia de reanimare, dar nu este în stare critică. Conform primelor cercetări ale poliţiei, condiţiile meteorologice erau nefavorabile şi automobilul circula cu viteză, iar şoferul a pierdut controlul asupra volanului. Potrivit lui Vadim Gherghelaş, unul din apropiaţii poetului, Grigore Vieru se întorcea de la Cahul, unde a susţinut un spectacol împreună cu interpretul român Fuego. La 14 februarie, Grigore Vieru va împlini 74 de ani.

12