Portul Constanţa Sud Agigea îşi dezvoltă capacitatea feroviară

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Portul Constanţa Sud Agigea îşi dezvoltă capacitatea feroviară

Politică 22 Iunie 2006 / 00:00 1235 accesări

Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate SA a depus la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) studiul de fezabilitate al proiectului "Dezvoltarea capacităţii feroviare în Portul Constanţa-Sud Agigea". Potrivit directorului Exploatare, Siguranţă şi Securitate Portuară din cadrul APMC, Ioan Bălan, acest studiu urmează să fie analizat de către specialiştii Administraţiei Portului, iar după aprobare se va organiza licitaţia în vederea atribuirii lucrărilor de execuţie. "Studiul a fost efectuat în vederea stabilirii soluţiilor tehnice de dezvoltare a capacităţii feroviare, pentru preluarea traficului feroviar prognozat pînă în 2025", a explicat Bălan. În ultimii ani, traficul fluvio-maritim a crescut, iar construcţia terminalului de barje impune şi o capacitate feroviară mult mai mare decît cea existentă. "La finele anului 2007, cînd va fi gata terminalul de barje, iar activitatea în Portul Constanţa-Sud Agigea va înregistra un salt pozitiv, se impune ca şi infrastructura feroviară, care va prelua marfa descărcată de barje, să fie una pe măsură. În prezent, sînt operate nouă trenuri pe zi şi se preconizează ca în 2025 numărul lor să se tripleze", a spus Ioan Bălan. El a adăugat că proiectul existent presupune construcţia a opt linii de cale ferată pe distanţe de 405-480 metri liniari fiecare şi care vor ajunge pînă la capătul digului de larg, în zona Molului VII. De asemenea, pe una dintre liniile care se vor construi, va fi montat un cîntar electronic, cu ajutorul căruia operatorii vor şti exact cîtă marfă s-a încărcat în vagoane şi vor putea verifica dacă acestea au fost sau nu "vizitate" de hoţi.



12