Premii pentru cele mai favorabile cronici

Monden 23 Ianuarie 2008 / 00:00 521 accesări

“Ratatouille”, “Atonement” şi “Ultimatumul lui Bourne” au fost recompensate cu premiul Golden Tomato, acordat peliculelor care au avut cele mai multe cronici favorabile din partea criticilor şi a cinefililor. Premiile Golden Tomato (Roşia de Aur), aflate la cea de-a noua ediţie, sînt acordate de site-ul de Internet RottenTomatoes.com, care analizează şi ia în calcul cronicile favorabile apărute de-a lungul anului în presa scrisă, online, pe posturile de radio şi televiziune.

“Ratatouille”, în regia lui Brad Bird, povestea unui şoarece care-şi doreşte să devină maestru bucătar, a fost desemnat cel mai bun lungmetraj animat, cu 96% din voturi. Povestea de dragoste irlandeză “Once”, de John Carney, a fost desemnată cel mai bun film lansat în ediţie limitată şi cel mai bun musical cu 98% din voturi. “Atonement”, de Joe Wright a primit premiul pentru cea mai bună poveste de dragoste, în timp ce “Ultimatumul lui Bourne”, de Paul Greengrass a cîştigat la categoria acţiune/aventură. “Juno”, de Jason Reitman a primit titlul de cea mai bună comedie, în timp ce “Sicko”, în regia lui Michael Moore a fost numit cel mai bun documentar, iar “Grindhouse” de Quentin Tarantino şi Robert Rodriguez a cîştigat la categoria horror.

Cea de-a cincea parte a francizei Harry Potter, “Ordinul Phoenix”, în regia lui David Yates, a fost recompensată cu un premiu pentru cea mai bună producţie SF/fantezie, iar “Magie în Manhattan”, de Kevin Lima a cîştigat la categoria cel mai bun film destinat întregii familii. “Viaţa celorlalţi”, film recompensat cu un premiu Oscar în 2007, în regia lui Florian Henckel von Donnersmarck, a primit titlul de cel mai bun film într-o altă limbă decît engleza. Moldy Tomato (Roşia mucegăită), premiu acordat peliculei cu cele mai puţine cronici favorabile, a revenit peliculei “Because I Said So” de Michael Lehmann.

12