Reforma din învăţămînt ar putea bulversa profesorii şi elevii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Potrivit preşedintelui Comisiei de învăţămînt din Camera Deputaţilor

Reforma din învăţămînt ar putea bulversa profesorii şi elevii

Eveniment 07 August 2007 / 00:00 795 accesări

Preşedintele Comisiei de învăţămînt din Camera Deputaţilor, Olguţa Vasilescu, i-a trimis, ieri, preşedintelui comisiei prezidenţiale pentru educaţie, Mircea Miclea, o serie de observaţii la raportul elaborat, în urmă cu o lună, avertizînd că unele propuneri ar putea bulversa sistemul. Vasilescu precizează că aceste observaţii pe care i le va trimite şi ministrului educaţiei, Cristian Adomniţei, sînt în nume personal, deoarece comisia pe care o conduce nu se va întruni pînă la sfîrşitul lunii august, motiv pentru care nu poate comunica concluziile raportului \"România educaţiei, România cercetării\". Deputatul îşi exprimă speranţa că se va ţine cont de observaţiile sale atunci cînd se va elabora pachetul legislativ pentru învăţămînt deoarece unele propuneri, mai ales cele la nivelul preuniversitar, ar bulversa sistemul dacă s-ar aplica. Astfel, Olguţa Vasilescu spune că introducerea clasei a IX-a la gimnaziu este imposibilă din cauză că nu există săli de clase. Deputatul susţine că dintr-un studiu făcut pe această temă la care au participat zece directori de liceu, doar unul vede această măsură viabilă. \"Pentru ca o nouă generaţie să păşească în clasa I, trebuie să se elibereze de către absolvenţii clasei a VIII-a sălile de curs pe care le folosesc. În plus, nu trebuie să uităm că dispărînd clasa a IX-a de la liceu vor dispărea 25% din catedre\", atrage atenţia Vasilescu. Aceeaşi observaţie este făcută de deputat şi în privinţa introducerii unei clase pregătitoare.

Olguţa Vasilescu se pronunţă şi împotriva desfiinţării şcolilor de arte şi meserii şi este de părere că liceele trebuie să aibă posibilitatea de a organiza concurs de admitere în funcţie de profil. Din punctul său de vedere, capacitatea sau testele naţionale nu au reprezentat examene care să asigure un învăţămînt echitabil. Cu alte cuvinte, procentul de 50% reprezentînd media notelor obţinute în anii de gimnaziu, cerut la admiterea în liceu, nu avea nicio relevanţă ancorată în realitate. Eliminarea examenului de după clasa a VIII-a ar fi o greşeală şi ar duce la scăderea calităţii în învăţămînt şi în niciun caz la creşterea ei. Vasilescu se pronunţă şi în favoarea descongestionării masive a programei şcolare, motivînd că s-a redus numărul de ore la majoritatea disciplinelor, dar programa a rămas aceeaşi, precum şi revizuirea manualelor şcolare. Olguţa Vasilescu spune că salarizarea cadrelor didactice şi nedidactice este o problemă nerezolvată încă şi apreciază că este semnalată în raport. Preşedintele comisiei de profil din Camera Deputaţilor consideră că un salariu de debutant nu ar trebui să fie mai mic de 1.200 de lei, dacă se doreşte calitate în învăţămînt şi susţine că trebuie regîndit sistemul de premiere a profesorilor. Potrivit raportului dat publicităţii la începutul lunii iulie de comisia prezidenţială pentru educaţie sistemul de învăţămînt din România este ineficient, nerelevant, inechitabil şi de slabă calitate, iar singura soluţie de remediere a situaţiei ar fi un pact naţional pentru educaţie şi cercetare, la nivelul societăţii politice şi civile.



12