Schimb de cunoștințe între țări pentru incluziunea copiilor cu dizabilități

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiect comun România - Italia Prin Inspectoratul Școlar Județean

Schimb de cunoștințe între țări pentru incluziunea copiilor cu dizabilități

Social 16 Octombrie 2014 / 00:00 660 accesări

Copiii cu nevoi educaționale speciale din județul Constanța vor fi mai ușor integrați în societate și în sistemul de învățământ la finalizarea proiectului Comenius Regio ”Inclusion Cooperation Flexibility”, coordonat de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Constanța, în parteneriat cu Ufficio Scolastico Teritoriale Monza din Italia. Proiectul intenționează să creeze o imagine clară asupra a ceea ce se întâmplă în cele două țări partenere în sistemul de educație incluzivă, iar în final, copiii cu dizabilități vor beneficia cel mai mult de pe urma schimbului informațional dintre specialiști. ”Este a doua întâlnire dintre reprezentanții ISJ și partenerii din Italia. Convingerea mea e că rezultatul acțiunilor comune se va reflecta într-un câștig atât pentru specialiștii italieni, cât și pentru români”, a spus inspectorul școlar general, prof. Răducu Popescu. O delegație de 15 profesori și directori de centre care lucrează cu copii cu dizabilități în Italia a venit în această săptămână la Constanța și a efectuat vizite la mai multe unități de învățământ care lucrează cu copii cu probleme. Italienii au urmărit cu interes modul de predare, activități demostrative pentru lucrul cu copiii cu deficiențe și au discutat cu învățătorii și directorii din aceste centre. De asemenea, la Universitatea ”Ovidius” din Constanța a avut loc o întâlnire la Centrul de Psihologie și Psihopedagogie Specială, unde s-a discutat despre metodele de predare pentru copiii cu probleme. ”De asemenea, 50 de specialiști din Constanța au urmat un curs de pregătire, dintre care 20 au urmat un curs online și restul au urmat un curs direct. Alți 50 de specialiști din Italia au urmat același curs”, a spus inspectorul din cadrul ISJ, coordonatorul proiectului, prof. Simina Ioana Radoslav. Reprezentantul partenerului italian, Renata Domino, a precizat că scopul final al proiectului este îmbunătățirea sistemului educațional în cele două țări. ”Analizăm situația în ambele țări și, deși există diferențe, putem observa și prelua unii de la alții modele care să ducă la îmbunătățirea calității educației”, a spus Domino. De asemenea, în cadrul proiectului, părinții vor putea participa la cursuri care să îi învețe cele mai bune metode pentru a-i ajuta pe copiii cu dizabilități. Întâlnirea de lucru a celor doi parteneri a avut loc ieri, la sediul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională.

Taguri articol


12