Sute de mii de apeluri false la linia unică 112

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Sute de mii de apeluri false la linia unică 112

Social 31 August 2007 / 00:00 569 accesări

Potrivit datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), în luna iulie, la numărul unic de urgenţă 112 - Constanţa s-au primit 120.146 de apeluri, dintre care nu mai puţin decît 102.889 au fost false sau non-urgente. Col Adrian Fudulea, purtătorul de cuvînt al STS, a arătat că, în cele mai multe judeţe din ţară, ponderea apelurilor false depăşeşte incredibilul procent de 90%, fenomenul punînd în pericol vieţile persoanelor care au cu adevărat nevoie de ajutor. Statisticile la nivel naţional sînt la fel de şocante. De la începutul anului şi pînă în prezent, la linia unică 112 au fost înregistrate peste 16.500.000 de apeluri false, ţara noastră situîndu-se pe primul loc în Uniunea Europeană la acest capitol. Cele mai multe dintre apelurile false au fost efectuate de pe cartele pre-paid, autorii glumelor proaste fiind aproape imposibil de depistat. Procentul real de apeluri pe ţară se situează în jurul procentului de 7,3%. Acesta a fost şi subiectul discutat, miercuri, la o întîlnire care a avut loc la Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor, unde s-a concluzionat că aplicarea amenzilor, singura soluţie existentă deocamdată pentru păstrarea sub control a fenomenului apelurilor false, este ineficientă. Orientîndu-se spre soluţii adoptate în alte state europene şi chiar în Statele Unite ale Americii, specialiştii au stabilit că trebuie găsite de urgenţă soluţii tehnice de blocare a apelurilor false către 112. Spre exemplu, în Finlanda, operatorul de telefonie mobilă poate bloca terminalul apelantului timp de o zi, astfel încît acesta să nu poată folosi telefonul mobil decît pentru serviciul de urgenţe. Scotland Yard, la rîndul său, a implementat ceea ce se cheamă SMS bombardment, sistem care blochează, de asemenea, telefonul celui care abuzează de serviciul 112.



12