Tîrgurile de turism au costat România 1,7 milioane euro

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tîrgurile de turism au costat România 1,7 milioane euro

Justiție 01 August 2008 / 00:00 580 accesări

În primele şase luni ale acestui an, Ministerul Turismului a cheltuit un buget de circa 1,7 milioane de euro pentru participarea la tîrgurile de profil interne şi externe, cea mai mare sumă alocată în acest sens, de peste 700.000 de euro, fiind pentru prezenţa la manifestările organizate în Germania. „România a alocat pentru participarea la cele patru tîrguri de turism din Germania un buget estimativ de peste 700.000 de euro, aceasta fiind cea mai mare sumă cheltuită pentru participarea la astfel de tîrguri”, a declarat, ieri, Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul Turismului. Din totalul sumei bugetate, România a cheltuit peste 430.000 de euro pentru tîrgul de turism de la Berlin, circa 200.000 de euro pentru cel de la Frankfurt, 41.683 euro la Stuttgart şi 30.000 de euro pentru evenimentul de la Munchen. Pentru promovarea turismului românesc în Austria s-au cheltuit 106.799 de euro, în timp ce în Belgia au fost alocaţi circa 65.000 de euro. Pentru tîrgul de turism din China s-au cheltuit 38.150 de euro, pentru promovarea turistică din SUA peste 10.000 de euro, în timp ce la Tîrgul de turism din Franţa, unde România a fost invitat de onoare, s-au alocat 140.000 de euro. La Tel Aviv, cel mai important tîrg de turism din Israel, bugetul a fost de 31.800 de euro, acesta avînd 870 de expozanţi şi un număr de 19.000 de vizitatori. “În Italia, la Carnavalul de la Veneţia, unde ţara noastră a fost partener oficial, pavilionul României a avut o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, şase săli fiind dedicate turismului. Tot în Italia, la Napoli, a avut loc evenimentul Bursa Mediteraneană de Turism, în perioada 4-6 aprilie, acesta fiind al treilea eveniment de profil din Italia, iar la Milano s-a desfăşurat cel mai important tîrg din Italia. Pentru cele trei participări, Ministerul Turismului a cheltuit circa 77.000 de euro”, a spus Morariu. Pentru două evenimente organizate în Spania, la Madrid şi Barcelona, ministerul a cheltuit circa 139.000 de euro. Pentru prezenţa în Suedia s-a alocat un buget de 27.600 de euro, iar pentru Ungaria, la tîrgul de la Budapesta, circa 46.000 de euro. În România, au fost organizate trei astfel de evenimente, dintre care două în Bucureşti şi unul la Braşov, pentru care s-a alocat un buget estimativ de 39.500 de euro. Pentru următorii cinci ani, Ministerul Turismului intenţionează să dezvolte un program de promovare a brandului turismului românesc, pentru care s-a alocat un buget de 75 de milioane de euro. În acest sens, Ministerul Turismului a încheiat un parteneriat cu unele asociaţii profesionale din domeniu, care au ca membri majoritatea agenţiilor de publicitate şi comunicare din ţară. “Iniţial se are în vedere conceperea unui caiet de sarcini, precum şi selectarea consultantului care îl va realiza. Brandul trebuie apoi promovat, proces care va dura circa trei ani”, a mai declarat Morariu.

Taguri articol


12