Un român din cinci, fără încălţăminte de iarnă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Un român din cinci, fără încălţăminte de iarnă

Politică 23 August 2006 / 00:00 816 accesări

Potrivit unui studiu realizat de Euromonitor, vînzările de îmbrăcăminte şi încălţăminte din România au crescut, anul trecut, cu circa 10% faţă de 2004, pînă la 1,1 miliarde lei (305,5 milioane euro), cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani. În ciuda acestui fapt, românii nu reuşesc încă să cumpere pe cît ar dori, pentru mare parte din populaţie, preţul acestor produse fiind prohibitiv. Concluziile studiului arată că românii au început să fie tot mai interesaţi de hainele şi încălţămintea de marcă, dar sînt nevoiţi să se limiteze încă în cea mai mare parte la produsele «no name», ca urmare a preţurilor ridicate ale celor de brand. Ca urmare a acestei situaţii, majoritatea românilor preferă să cheltuiască sume cît mai mici pe aceste produse, încercînd să cumpere haine şi încălţăminte de vară şi de iarnă care să poată fi purtate pe tot parcursul anului. “Această tendinţă reprezintă, pe de-o parte, semnul unei sărăcii acute, dar pe de altă parte, ea acoperă doar parţial realitatea românească, adevărul fiind că nivelul veniturilor variază puternic de la un segment de populaţie la altul", se menţionează în studiu. Conform datelor prezentate de Euromonitor, consumatorul mediu din România deţine cinci perechi de pantofi, dar mai mult de 20% dintre aceştia nu au încălţăminte specifică pentru iarnă, iar peste 30% au doar o pereche de ghete, cizme sau alte variante similare pentru sezonul rece. Totodată, aprox. 30% nu au deloc sandale. În ceea ce priveşte încălţămintea obişnuită, care include pantofii de sport, situaţia este destul de polarizată la nivelul societăţii româneşti. În timp ce 21% dintre consumatori au doar o pereche, acelaşi procent are patru sau mai multe perechi în garderoba proprie. Creşterea nivelului de trai, mai ales în marile oraşe, a impulsionat dezvoltarea reţelelor de magazine care vînd produse ale unor mărci internaţionale, iar ritmul de extindere a acestor lanţuri se va accentua în perioada următoare. Totuşi, mare parte dintre consumatorii români sînt încă fideli produselor obişnuite şi magazinelor independente de mici dimensiuni. O altă tendinţă remarcată de analiştii de la Euromonitor se referă la preferinţa pentru produse de calitate superioară, mai ales în cazul articolelor sportive, tinerii din oraşe optînd tot mai des pentru încălţăminte de marcă. Nike, Adidas, Lotto, Puma, Reebok şi Wrangler sînt doar cîteva dintre mărcile ale căror vînzări au crescut spectaculos după 2003, pentru că tendinţa consumatorilor este de a achiziţiona un singur produs de marcă, în loc de trei produse “no name“. În unele cazuri, această tendinţă determină obiceiuri extreme, unele persoane cumpărînd una sau două perechi de încălţăminte pe care le folosesc tot anul, dar măcar una dintre ele este de marcă.



Ştiri recomandate

12