Vagoane de 232 de milioane de euro pentru trenurile CFR Călători

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Vagoane de 232 de milioane de euro pentru trenurile CFR Călători

Social 27 Mai 2008 / 00:00 788 accesări

Compania CFR Călători va achiziţiona, în următorii trei ani, 200 de vagoane noi destinate traficului feroviar intern şi internaţional. Investiţiile în modernizarea vagoanelor care vor circula pe căile ferate româneşti vor fi realizate prin finanţări de peste 232 milioane de euro de la bugetul de stat. În felul acesta, CFR Călători va achiziţiona 20 de vagoane salon clasa I, 120 de vagoane clasa a II-a, 20 de vagoane salon clasa I pentru trafic intern, 20 de vagoane clasa a II-a cu bar pentru trafic intern şi alte atîtea vagoane cu locuri de dormit pentru trafic intern şi internaţional. Compania va încheia un acord pentru o perioadă valabilă pînă în 2012, care va conţine contracte subsecvente cu o frecvenţă de un an. Investitorii interesaţi trebuie să depună, printre altele, o garanţie de participare de şapte milioane de lei, o listă a principalelor vagoane similare livrate în ultimii trei ani, precum şi două recomandări. De asemenea, firmele româneşti trebuie să deţină o autorizaţie de furnizor feroviar şi certificat eliberat de Autoritatea Feroviară Română (AFER), în timp ce firmele străine trebuie să aibă un agrement tehnic de la AFER. Termenul limită pentru depunerea cererilor pentru documente a fost stabilit pentru 11 iulie, iar ofertele trebuie depuse pînă la 21 iulie. Potrivit conducerii CFR Călători, parcul societăţii este compus din 3.500 de vagoane, în cea mai mare parte cu o vechime de 20 ani, după ce au fost retrase din circulaţie 600 de vagoane.

RegioTrans intră pe ruta Bucureşti-Constanţa

Dacă viitorul companiei pare promiţător, în special datorită investiţiilor realizate în infrastructura feroviară, dar şi în oferirea unor condiţii de transport la standarde europene, românii par că nu se mai dau în vînt după trenuri. Avînd în vedere că de doi ani drumul cu trenul pe relaţia Bucureşti-Constanţa este un adevărat coşmar, redeschiderea unor tronsoane care au redus perioada de parcurgere a acestei distanţe în patru ore şi jumătate nu a avut rezultatul scontat. „Pe prima cursă dus-întors între Bucureşti şi Constanţa gradul de ocupare a fost de circa 10%, însă, odată cu începerea sezonului turistic, ne aşteptăm ca acesta să crească pînă la 80%. Este ceva normal ca la început gradul de ocupare să fie mai scăzut, însă vom face şi o campanie mediatică agresivă pentru a creşte numărul de pasageri”, a precizat directorul general al companiei Regio Trans Braşov, Florin Hădărean. Compania braşoveană este prima societate privată care operează pe ruta Bucureşti-Constanţa, însă capacitatea acesteia nu depăşeşte 500 de pasageri pe zi. “Organizăm curse zilnice pe ruta Braşov-Bucureşti din iunie 2007 şi am decis să ne extindem spre Constanţa, o rută cu mult potenţial. Vom organiza cîte o cursă pe zi, dus-întors, cu o capacitate maximă de 500 de pasageri pe zi”, a mai declarat Hădărean. Tariful unei călătorii pe ruta Bucureşti - Constanţa va fi acelaşi cu cel practicat de operatorul naţional CFR Călători pentru trenurile Accelerat, de 36,7 lei de persoană la clasa a II-a, RegioTrans organizînd, în prezent 160 de curse pe rutele naţionale.



Ştiri recomandate

12