Marinar din Constanța, ucis și aruncat de pe navă în Marea Galbenă?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Acuzații grave

Marinar din Constanța, ucis și aruncat de pe navă în Marea Galbenă?

Eveniment 27 August 2015 / 00:00 11795 accesări

Un navigator din Constanța, Petrică Mandeș, a dispărut fără urmă de mai bine de trei săptămâni, de pe nava pe care lucra. Bărbatul, ofițer mecanic 1 pe nava comercială Huahine“, (pavilion maltez), care naviga în largul Mării Galbene, are 57 de ani, din care 30 și i-a petrecut pe mare. Familia și reprezentanții legali ai acesteia cred că bărbatul ar fi fost ucis și acuză autoritățile române că nu au iniţiat nicio anchetă pentru elucidarea cazului, nu au iniţiat operațiuni de căutare și nu au semnalat dispariția românului tuturor instituțiilor care și-ar putea aduce sprijinul în acest caz.

ULTIMA IMAGINE A NAVIGATORULUI DISPĂRUT

Familia lui Petrică Mandeș a primit un telefon pe 5 august, prin care era anunțată că dispăruse de aproximativ 10 ore de la bord și că nu se știe nimic despre el. ”În noaptea de 4 spre 5 august, Petrică Mandeș efectua serviciul de cart, programat între orele 4.00 și 8.00, fiind asistat de un motorist filipinez. Din informațiile oferite de colegi, rezultă că acesta ar fi fost văzut ultima oară la ora 4.30, cu o cafea în mână, moment din care nu se mai știe nimic despre el. Șeful mecanic a fost informat abia la ora 7.35 cu privire la dispariția lui Mandeș, când au fost demarate acțiunile de căutare. La ora 10.00, toate navele din zonă au fost alertate și rugate să contribuie la căutarea lui, nava Huahine“ schimbându-și cursul, pentru a-l căuta, până la ora 20.00 (ora locală), când operațiunea a fost încheiată. Menționăm că nu au fost efectuate căutări prin scufundări sau la suprafața apei, ci numai de pe puntea navei”, susţin reprezentanții legali ai familiei, într-un comunicat. Familia marinarului mai reclamă și faptul că, deși, conform procedurilor, nava Huahine“ ar fi trebuit arestată pentru efectuarea unei investigații, aceasta a părăsit nestingherit portul Caofeidian, primul unde a acostat după dispariția marinarului român. ”Dispariția românului, fără să fie prelevată vreo probă până la această dată cu privire la cauzele tragicului incident, lasă multe semne de întrebare. Se poate ca pe o navă construită în 2013, care foarte probabil că are un sistem de supraveghere de ultimă generație, camerele video să nu fi surprins nicio informație vitală cu privire la ce s-a întâmplat cu Petrică Mandeș? Este posibil ca Ambasada României în China, a cărei prioritate este protejarea drepturilor cetățenilor săi, să nu ia nicio măsură concretă când este la mijloc viața unui om? Singura informare primită de familie este un raport și declarația căpitanului, ambele nesemnate și neștampilate. Având în vedere cele expuse, familia are motive serioase să creadă că la bordul navei s-a produs o crimă”, își exprimă îngrijorarea membrii familiei.

Zona de dispariție, sanctuar pentru rechini

Reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, totodată lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), spune, pentru ”Telegraf”, că în zonă au fost făcute căutări pentru găsirea marinarului dispărut. ”Nava s-a întors din drum și a efectuat operațiuni de căutare, așa cum este prevăzut în legislația internațională, în locul unde navigatorul a fost văzut pentru ultima dată. Autoritățile chineze trebuiau să desfășoare o anchetă. În zona respectivă este greu să găsești o persoană dispărută, pentru că apa este cât cinci Mări Negre. Mai mult, zona este împânzită de rechini”, a spus Mihălcioiu. El a precizat că bărbatul dispărut nu este membru al sindicatului. ”Din păcate, cazurile de dispariție de la bordurile navelor, în general, nu se rezolvă, mai ales dacă au loc în mare liberă. În bazinele portuare, în schimb, se găsesc corpurile celor dispăruți și se poate stabili dacă prezintă urme de violență”, a precizat reprezentantul ITF.



Ştiri recomandate

12