Reprezintă agresivitatea un simptom al ADHD-ului?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Specialiștii explică

Reprezintă agresivitatea un simptom al ADHD-ului?

Sănătate 21 Octombrie 2016 / 14:23 574 accesări

Copiii extrem de activi, agitați, care sunt în colectivitate sunt, nu de puține ori, arătați cu degetul; atât colegii, cât și adulții îi critică, reproșându-le că deranjează. Poate fi vorba despre hiperactivitatea cu deficit de atenție (ADHD), așa că părinții trebuie să meargă cu ei la specialiști pentru un consult și o indicație terapeutică. ADHD este o tulburare neurologică, studiile anatomice făcute pe acești pacienți arătând clar modificări neuro-anatomice la nivelul mai multor regiuni corticale. O parte dintre acești copii prezintă doar o întârziere a dezvoltării grosimii corticale la nivelul lobilor frontali, iar aceștia răspund la tratament și recuperează această întârziere până spre 10-11 ani, este de părere doctorul în psihologie prof. Geanina Cucu Ciuhan. Pe de altă parte, explică specialistul, sunt și cazuri mai grave, cum este probabil cel de la Pitești, care nu răspund la tratament și la care evoluția este inversă, cu scădere progresivă a volumului hipocampusului. În timp, acești copii dezvoltă pe lângă ADHD și alte tulburări asociate, cel mai adesea tulburări de învățare, opoziționism sau tulburare de conduită. “Agresivitatea nu este un simptom al ADHD-ului, ci al tulburării de conduită. Copilul devine agresiv tocmai din cauza atitudinii de intoleranță a anturajului, care îl critică constant pentru reacții pe care el oricum nu le poate controla. În spatele agresivității acestor copii este de fapt o suferință emoțională profundă, o imagine de sine scăzută, anxietate și tristețe”, declară prof. univ. dr. Cucu Ciuhan. Intervenția psihologică în aceste cazuri este una complexă, cuprinzând psihoterapia individuală a copilului pentru rezolvarea dificultăților emoționale și controlul impulsurilor, psihoterapia familiei, pentru modificarea stilului de parenting și a pattern-urilor de comunicare cu copilul, precum și un program riguros de management comportamental al copilului la școală, adaugă profesorul Geanina Cucu Ciuhan. Ea a susține că, în asemenea situaţii, rolul psihologului școlar este esențial. El este cel care trebuie să dezvolte programe de psihoeducație complexe în care să implice copilul, colegii lui de clasă, profesorii și părinții. Psihologul susține că, atunci când copilul se va simți acceptat și înțeles, comportamentele agresive vor dispărea.

Reamintim că elevii clasei a VII-a B de la Școala Gimnazială ”I.L. Caragiale” din Pitești au refuzat să intre la ore, solicitând conducerii școlii și Inspectoratului Școlar să transfere la o altă școală un copil diagnosticat cu ADHD, pe care aceștia îl acuză că ar fi agresiv și i-ar teroriza, transmite presa locală.

Taguri articol


12