Au venit cardurile - medicii nu le pot valida!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Deocamdată N-au cititoare

Au venit cardurile - medicii nu le pot valida!

Sănătate 07 Octombrie 2014 / 00:00 1470 accesări

Mulți dintre asigurații din România au primit deja cardurile naționale de sănătate. Unii au urmat pașii trecuți în scrisoarea medicală ce a însoțit cardul, respectiv să meargă cu el la medicul de familie. Ajunși însă la medici, au constatat că au bătut drumul degeaba. Aceștia le-au spus că nu au timp de ei și că oricum n-au cititoare, deci nu au cum să le valideze și nici nu au cum să inscripționeze date suplimentare și să revină în zilele următoare. Sunt medici care s-au plâns că sunt oricum foarte aglomerați și că preferă să consulte pacienții, nicidecum să stea să introducă date suplimentare unor oameni sănătoși. Așa că mulți au dat indicații să vină cu cardurile atunci când au o problemă. Și de la Constanța sunt semnale potrivit cărora mulți medici de familie nu le pot valida pentru că nu au achiziționat încă cititoarele. ”Mulți medici nu s-au grăbit să le ia (cititoarele - n.r.) pentru că ele (cardurile naționale - n.r.) devin obligatorii de la anul”, a declarat președintele Asociației Medicilor de Familie ”Tomis”, dr. Laura Condur.

DISTRIBUȚIE ÎN TOI Reamintim că, potrivit acordului-cadru încheiat între Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) şi Compania Naţională Poşta Română, distribuția cardului a început de luna trecută (19 septembrie), către asigurații din București. Conform graficului, vor fi preluate în reţeaua poştală câte 600.000 - 700.000 de carduri pe zi, în cinci tranşe pentru fiecare judeţ. Operatorii poştali au început distribuirea cardului către asiguraţii cu vârsta peste 18 ani. În 22 septembrie a început distribuirea cardului, concomitent, în mai multe judeţe din ţară, printre care și Constanța. Procesul de distribuire continuă și în această lună pentru cei aproximativ 12,5 milioane de asiguraţi pentru care au fost tipărite cardurile naţionale de sănătate. Cardul va fi înmânat titularului în baza unui act de identitate şi a semnăturii de primire. În situaţia în care, după minimum două prezentări la domiciliul asiguratului, dovedite pe baza avizului de transmitere, cardul nu a putut fi predat, acesta va fi înapoiat casei de asigurări teritoriale în evidenţa căreia se află asiguratul. Avizul pe care operatorul poştal îl lasă la domiciliul asiguratului, în cazul în care nu va fi găsit, va conţine numărul de telefon al factorului poştal, astfel încât asiguratul să îl poată contacta pentru a stabili intervalul orar în care poate reveni în zilele următoare pentru a-i preda cardul de sănătate. Dacă, în cele 20 de zile lucrătoare prevăzute, cardul nu a putut fi predat, asiguratul poate să îl ridice personal de la casa de asigurări în a cărei evidenţă se află, după 10 zile lucrătoare, termen pe care Poşta Română îl are la dispoziţie pentru a preda cardul casei de asigurări. Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv. După ce va intra în posesia lui, asiguratul îl va prezenta pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, PIN-ul de transport al cardului naţional (0000) va fi schimbat cu un PIN personalizat, format dintr-o combinaţie de patru cifre. PIN-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient. Prezentarea cardului naţional de sănătate va fi obligatorie din 2015.

Taguri articol


12