Cargou scufundat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La două mile travers de Mangalia

Cargou scufundat

Eveniment 27 Iulie 2007 / 00:00 2275 accesări

Nava „Multitrader”, sub pavilion Cambodgia, s-a scufundat, aseară, la două mile marine travers de Mangalia. Ofiţerii Serviciului Dirijare Trafic (VTS) din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR) au primit un apel SOS de la comandantul de pe „Multitrader”, care anunţa că nava s-a înclinat periculos de mult şi a solicitat ajutorul autorităţilor portuare. Potrivit directorului general al ANR, Valentin Şerbănescu, ieri dimineaţă, în jurul orei 10.00, nava a ancorat în rada Portului Mangalia, iar la ora 18.55, comandantul navei a solicitat Căpităniei Mangalia un remorcher în asistenţă, declarînd că nava ia apă într-un tanc de balast şi că s-a înclinat 20 de grade într-un bord. „Centrul Român de Coordonare Maritimă din cadrul ANR a contactat imediat Agenţia Română de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare (ARSVOM) şi a trimis şalupa rapidă Topaz şi, în acelaşi timp, a alertat şi Poliţia de Frontieră Mangalia, care a trimis Vedeta 180 spre navă”, a adăugat Şerbănescu. Aşa cum prevăd procedurile maritime, echipajul a abandonat cargoul, care s-a şi scufundat în apele naţionale româneşti. În jurul orei 20.00, cînd şalupa Poliţiei de Frontieră a ajuns la locul sinistrului, a constatat că cei şapte membri ai echipajului (patru georgieni, doi turci, un ucrainean) abandonaseră nava şi erau pe două plute de salvare. Vedeta 180 i-a recuperat pe marinari din apele mării şi i-a transportat în siguranţă la Mangalia. „În jurul orelor 20.45, nava s-a scufundat complet”, a precizat Şerbănescu. Directorul general al ANR a mai spus că ARSVOM a trimis în rada Portului Mangalia remorcherul „Hercules”, dotat cu echipamente pentru prevenirea şi combaterea poluărilor marine. „Este posibil ca din navă să se scurgă combustibil, astfel că s-au luat toate măsurile pentru limitarea şi chiar lichidarea unei eventuale poluări. De asemenea, şalupa Topaz va patrula în perimetrul în care s-a scufundat cargoul pentru a semnala imediat producerea unei poluări”, a subliniat Şerbănescu.

La momentul scufundării, nava „Multitrader” era încărcată cu 1.000 tone de materiale de construcţii, venea din Turcia şi era avizată să intre la operare în Portul Constanţa. Cargoul avea 57 de metri şi a fost dat în exploatare în 1977. Potrivit unor surse neoficiale, cînd a ancorat în rada Portului Mangalia, nava cambodgiană era înclinată cu cîteva grade. Încă de cînd era în marş, comandantul l-a anunţat pe armator despre starea navei, însă acesta i-a interzis să anunţe autorităţile de la uscat. Acest lucru induce două posibile variante în producerea evenimentului: fie nava a fost încărcată defectuos, iar în momentul debalastării, cargoul s-a înclinat, fie a avut o gaură de apă în tancul de balast, care a cedat nepermis de mult din cauza uzurii.

Taguri articol


12