Cercetătorii, din nou în grevă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Cercetătorii, din nou în grevă

Social 03 Martie 2009 / 00:00 457 accesări

Membrii Federaţiei Sindicatelor Lucrătorilor din Cercetare-Proiectare din România (FSLCPR) pichetează, de astăzi pînă vineri, sediul Guvernului şi Palatul Cotroceni, cerînd ca Autoritatea Naţională de Cercetare Ştiinţifică să iasă din subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI). Cercetătorii vor protesta la sediul Guvernului, astăzi, între orele 8.30 şi 10.30, iar joi şi vineri, între orele 8.30 şi 12.30. Liderul FSLCPR, Radu Minea, a declarat, ieri, că sindicaliştii sînt nemulţumiţi de faptul că nu pot gestiona bugetul alocat pentru Cercetare, „care oricum este mic”, pentru că se află în subordinea Ministerului Educaţiei. Amintim că cercetătorii au pichetat, în februarie, timp de o săptămînă, sediul Parlamentului, pe toată perioada dezbaterilor proiectului bugetului pentru 2009, nemulţumiţi de fondurile alocate domeniului. Camera Deputaţilor şi Senatul au adoptat, pe 20 februarie, bugetul MECI, fiind acceptate doar amendamentele adoptate cuprinse în raportul comisiilor de buget. Bugetul adoptat de parlamentari prevede suplimentarea bugetului MECI, pentru finanţarea programelor de cercetare, cu peste 20.000.000 lei, prin diminuarea corespunzătoare a bugetului Senatului, al Camerei Deputaţilor şi al Cancelariei primului-ministru. Potrivit amendamentului propus de comisiile pentru buget-finanţe, bugetul MECI a fost majorat, la capitolul “Cercetare fundamentală şi cercetare dezvoltare”, cu suma 20.210.000 lei prin diminuarea bugetului Senatului cu 8.900 lei, al Camerei Deputaţilor cu 10.652 lei şi cel al Cancelariei primului-ministru cu 658.000 lei. Radu Minea declara atunci că suplimentarea bugetului Cercetării cu 620 de milioane lei nu îi mulţumeşte, dar este o soluţie. Liderul sindical spunea că va adresa scrisori premierului Emil Boc şi preşedintelui Traian Băsescu prin care va cere să se revină la Hotărîrea de Guvern 2200/2004 care separă cercetarea de învăţămînt.



12