De sărbători, românii au cheltuit cu 20% mai mult decît în mod obişnuit

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

De sărbători, românii au cheltuit cu 20% mai mult decît în mod obişnuit

Economie 27 Decembrie 2006 / 00:00 548 accesări

Potrivit analiştilor economici, de sărbători, în goana după cadouri, românii au cheltuit în medie 4 milioane de lei vechi, cu 20% mai mult decît în mod obişnuit. Conform unor date statistice, hipermarketurile au avut, în decembrie, vînzări de şase ori mai mari decît într-o lună obişnuită. S-au vîndut de toate, de la dulciuri, alimente, jucării, parfumuri şi haine, pînă la electronice, electrocasnice şi obiecte de lux. Marile magazine vînd în această perioadă, în medie, 20 de milioane de produse pe zi, aglomeraţia din magazine confirmînd vînzări de cel puţin două ori mai mari la aproape toate produsele decît în mod obişnuit. Vînzările de dulciuri şi jucării s-au triplat, iar creşterea vînzărilor la alimente depăşeşte 70%. Aproape la fel de bine s-au vîndut parfumurile, cărţile şi şampania. Potrivit comercianţilor, vinul spumant s-a vîndut în cantităţi duble faţă de alte sărbători din an. Şi cumpărăturile on-line au mers anul acesta foarte bine. După modelul occidental, tot mai mulţi români, fie din comoditate, fie din lipsă de timp, preferă să plătească mai mult pentru un produs comandat de la un magazin virtual.

Pe de altă parte, un studiu realizat de agenţia de cercetare a pieţei ACNielesen arată că trei produse - ţigări, bere şi răcoritoare carbonatate - domină piaţa vînzărilor în România, depăşind pragul de un miliard de lei. Informaţiile se referă la perioada octombrie 2005 - septembrie 2006, iar cercetătorii au inventariat 20 de categorii de produse. Valoarea vînzărilor a crescut, iar ţigările n-au rival, situîndu-se nu numai în mod constant pe primul loc în top, dar şi la o diferenţă confortabilă faţă de cel de-al doilea produs din acest clasament. Piaţa ţigărilor este aproape imposibil de restrîns, deoarece nu s-a prea descoperit vreun antidot împotriva dependenţei provocate de ţigări. "Taxa pe viciu" nu a redus creşterea vînzărilor, în schimb, potrivit specialiştilor, a reorientat fumătorii mai săraci spre ţigări ieftine sau de contrabandă.



Ştiri recomandate

12