IMM cred că mediul de afaceri a devenit mai puţin favorabil

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

IMM cred că mediul de afaceri a devenit mai puţin favorabil

Economie 18 Iulie 2006 / 00:00 1169 accesări

Majoritatea firmelor mici şi mijlocii prognozează pentru acest an o îmbunătăţire a indicatorilor economici, în timp ce numărul IMM care apreciază că mediul economic este favorabil afacerilor s-a redus la jumătate, comparativ cu anul trecut. Datele sînt incluse în a patra ediţia a Cartei Albe a IMM, editată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR). În opinia conducerii, neîncrederea oamenilor de afaceri în mediul economic nu este determinată de factori economici, ci în special de factorii politici şi de presiunile care au apărut pe piaţă pe fondul apropierii datei de intrare a României în UE. Faţă de anul trecut, cînd numărul IMM-urilor care considerau că mediul de afaceri este stînjenitor era de 23% din total, anul acesta procentul a crescut la 34%. În ceea ce priveşte evoluţia indicatorilor economici, previzionată de firmele intervievate pentru anul 2006, aproape 60% au apreciat că vor avea performanţe economice mai bune faţă de 2005. Se constată, de asemenea, o reducere cu 12% a firmelor care au previzionat indicatori economici inferiori celor din 2005.

Pentru 64% dintre IMM, cea mai importantă oportunitate pentru afaceri o reprezintă piaţa internă, procent în uşoară scădere faţă de 2005. De asemenea, asimilarea de noi produse şi intrarea pe alte pieţe reprezintă oportunităţi pentru un număr important de firme. Fiscalitatea şi birocraţia rămîn în continuare cele mai importante dificultăţi, cu care se confruntă peste 64% dintre firme. Scăderea cererii interne ocupă locul al treilea în topul celor mai mari dificultăţi de pe piaţă, fiind indicată de 41,58% dintre firmele intervievate. Printre alte dificultăţi, întreprinderile mici şi mijlocii au indicat dobînzile ridicate la credite, în proporţie de 41,25%, corupţia - 38% şi inflaţia - 29%. Analiza pieţelor pe care IMM-urile îşi comercializează produsele evidenţiază că 77,84% dintre firme au în vedere doar piaţa locală şi naţională, 58,51% acţionează numai pe piaţa locală, 15,48% vizează piaţa UE, iar 11,72% vînd produse sau servicii în alte ţări europene. Se constată o orientare net superioară spre pieţele externe, dat fiind faptul că faţă de anul trecut numărul firmelor care se orientează spre pieţele externe a crescut, în medie, de şase ori, în timp ce numărul IMM-urilor care activează pe piaţa locală şi naţională s-a redus faţă de 2005. Analiza a fost realizată prin intervievarea a peste 1.300 de IMM-uri, în perioada martie-aprilie 2006.



Ştiri recomandate

12