Leasingul pierde teren

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Leasingul pierde teren

Economie 18 Februarie 2008 / 00:00 1080 accesări

Românii nu mai preferă leasingul ca modalitate expresă de procurare a autoturismelor proprietate personală, fapt ce a generat, anul trecut, o scădere de aproape 6% pe piaţa de leasing auto naţională, însemnînd 83.543 de maşini creditate. Firmele de leasing justifică această situaţie prin dorinţa românilor de a-şi plăti achiziţiile auto prin credite bancare sau cash. În consecinţă, şi firmele de leasing au optat pentru reducerea în portofoliu a cotei alocate pentru achiziţia de autoturisme, în favoarea unor ponderi mai mari pentru leasingul de echipamente, vehicule comerciale şi cel imobiliar. Nu acelaşi lucru se poate spune despre vînzările totale de autoturisme, care au crescut, anul trecut, cu 23,11% faţă de 2006, atingînd 315.600 unităţi. Dintre acestea, doar un sfert au fost procurate prin leasing - 69.700 din import, iar 13.772, de provenienţă autohtonă (marca Dacia). Regresul segmentului de leasing pentru autoturisme intervine pe fondul scăderii numărului de maşini marca Dacia comercializate în acest sistem de finanţare. Conform informaţiilor deţinute de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) se observă că vînzările Automobile Dacia au scăzut anul trecut la 15% în totalul unităţilor comercializate pe piaţa românească, de la 22% în 2006. Şi leasingul la auto din import a scăzut la 34% în anul care s-a încheiat, cu 20% mai mic decît în urmă cu trei ani. Renault a urcat anul trecut pe prima poziţie în clasamentul mărcilor de import achiziţionate prin leasing, de pe locul al treilea deţinut în 2006, cu 10.021 de unităţi, în creştere cu 50%. Opel a intrat în topul primelor cinci mărci străine comercializate în leasing, ocupînd poziţia a doua, numărul de unităţi crescînd cu 158%, la 9.654 de maşini. Skoda şi-a pierdut întîietatea în clasament, deţinută în ultimii doi ani, coborînd pe locul al treilea, cu 9.506 unităţi, vînzările în leasing fiind în scădere cu 3,16%.Constructorul german Volkswagen a pierdut două poziţii faţă de anul 2006, cu 8.041 de maşini, în timp ce Chevrolet a făcut o mutare de pe locul al patrulea pe cel de-al cincilea, cu 7.257 de maşini vîndute în leasing, în creştere cu 10%. Pentru o parte dintre automobilele din segmentul de lux şi cel cu preţuri situate peste medie, leasingul a continuat să fie, şi în 2007, instrumentul preferat pentru achiziţie. Autoturismele marca Cadillac, Chrysler, Dodge, Great Wall, Jeep şi Lincoln au fost cumpărate în proporţie de peste 75% în leasing. Piaţa totală de leasing pentru achiziţionarea de autovehicule, inclusiv vehicule comerciale şi autobuze, a scăzut cu 4,24%, la 105.625 de unităţi, dintr-un total de 366.819 autovehicule vîndute anul trecut.



Ştiri recomandate

12