Mai merge cineva la piață?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Marketing pentru tarabă

Mai merge cineva la piață?

Economie 18 Iulie 2018 / 15:43 2036 accesări
Deficitul agro-alimentar a crescut cu peste 53%, în 2017, sărind de 853 milioane euro

Deficitul agro-alimentar a crescut cu peste 53%, în 2017, sărind de 853 milioane euro

Doar 20% dintre români preferă să cumpere în mod constant produse din pieţele tradiţionale, iar ponderea lor este în scădere, a declarat, miercuri, preşedintele Asociaţiei Administratorilor de Pieţe din România (AAPR), Teodor Birţ. AAPR a demarat campania #merglapiață, prin care îşi propune să readucă lumea la tarabe și să informeze tinerii că îşi pot lua de aici produse mult mai proaspete decât în hipermarketuri, încurajând astfel producţia autohtonă. Birț a arătat că a purtat discuţii şi cu autorităţile locale, în subordinea cărora se află cele mai multe pieţe, pentru a iniţia proiecte de modernizare a spaţiilor, astfel încât acestea să devină mai atractive pentru segmentul tinerilor - „Consumul din pieţe sprijină economia românească, întrucât cele mai multe produse vin direct de la producătorii locali. Spre exemplu, în Piaţa Obor din București, 70% dintre comercianţi sunt producători, iar 85% dintre produse sunt româneşti“. Potrivit datelor AAPR, românii mănâncă mai multe produse din import decât din producţia internă, deşi agricultura românească este capabilă să hrănească întreaga populaţie a ţării. Asta face ca, de zece ani, deficitul comercial să fie afectat masiv de comerţul cu produse agroalimentare. Potrivit ultimului raport al Statisticii (INS), în perioada ianuarie - mai 2018, deficitul comercial este mai mare cu 546,8 milioane euro faţă de 2017, ajungând la cinci miliarde euro. Anul trecut, deficitul a fost unul record, de 853,9 milioane euro, în urcare cu 53% față de 2016, în condițiile în care importurile de produse agro-alimentare au crescut de la 6,51 la 7,1 miliarde euro.



12