MANGALIA - Complex turistic pentru revitalizarea sudului litoralului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

MANGALIA - Complex turistic pentru revitalizarea sudului litoralului

Administrație 12 Martie 2009 / 00:00 983 accesări

Potrivit primarului Mangaliei, Claudiu Tusac, Primăria este în tratative cu reprezentanţii Romsilva pentru o viitoare colaborare în ceea ce priveşte exploatarea Hergheliei, pentru includerea acesteia într-un complex turistic modern. Se doreşte astfel introducerea hergheliei în circuitul turistic şi creşterea atractivităţii zonei pentru toate categoriile de turişti. Complexul se va întinde pe o suprafaţă de aprox. 200 hectare de teren şi va cuprinde un teren profesional de golf (aprox. 50 ha), amenajarea primului Western Park din România (aprox. 50 ha), modernizarea Hergheliei Mangalia (aprox. 60 ha) şi un outlet (aprox. 40 ha). Pentru realizarea şi construirea acestui complex turistic, primarul Tusac a declarat că este în negocieri cu şase societăţi din ţară şi din străinătate (Italia şi Spania). Lucrările se vor realiza în mai multe etape şi se vor desfăşura pe o perioadă de 3 - 5 ani. Tusac precizează că un teren profesional de golf reprezintă un punct de atracţie atît pentru pasionaţii acestui sport, cît şi pentru amatorii de distracţie, putînd crea un flux de peste 500.000 turişti anual. Amenajarea terenului de golf va costa aprox. 2,5 milioane de euro. „Western Park va fi cel mai mare parc de distracţii din România. Acest proiect îndrăzneţ, care conţine un parc de distracţii pentru adulţi şi copii, un aqua park, restaurante şi zone de spectacole în stil western, va aduce peste 800.000 de turişti anual”, a spus Tusac. Parcul de distracţii western se va construi printr-un parteneriat public - privat, iar din discuţiile purtate cu investitorii, autorităţile de la Mangalia preconizează că bugetul acestui parc se ridică la aprox. 40 de milioane de euro. Complexul turistic va găzdui şi centrul comercial de tip outlet. Pentru realizarea lui a fost contactată o companie din Italia, specializată pe astfel de proiecte şi urmează să se pună la punct detaliile şi mijloacele prin care se doreşte atragerea unor mărci de renume în interiorul outletului. „Va fi un proiect de durată, întrucît piaţa imobiliară este puternic afectată acum. Un astfel de complex comercial aduce mii de turişti atît în timpul sezonului, cît şi în extrasezon. Mărci de prestigiu la preţuri de outlet vor transforma sudul litoralului în capitala shopping-ului din România”, a adăugat Tusac.

Taguri articol


12