Ministrul Educaţiei amînă proiectul învăţămîntului preuniversitar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pentru a treia oară în cîteva luni

Ministrul Educaţiei amînă proiectul învăţămîntului preuniversitar

Social 02 Martie 2007 / 00:00 722 accesări

Aşa cum era de aşteptat, noul proiect al învăţămîntului preuniversitar este, din nou, amînat. Federaţia Educaţiei Naţionale este uimită de toate aceste acţiuni neprofesionaliste şi condamnă Ministerul Educaţiei pentru amînarea, cu două săptămîni, a dezbaterii pe marginea proiectului de lege a învăţămîntului preuniversitar, considerînd că este o piedică pusă în faţa reformei. „Reprezentanţii Federaţiei Educaţiei Naţionale au decis să participe la discuţiile pe tema legii învăţămîntului preuniversitar, după ce am obţinut promisiunea MEdC că în perioada imediat următoare va apărea şi proiectul Legii privind Statutul personalului didactic. Pentru a nu fi acuzaţi că dorim să tergiversăm lucrurile, ne-am prezentat la întîlnirile stabilite de MedC”, a declarat preşedintele FEN, Cătălin Croitoru, continuînd: “cu toate acestea, observăm că, de fapt, sînt alte persoane şi interese care doresc să tergiverseze discutarea şi promovarea actelor normative respective. Îl somăm pe domnul ministru Mihail Hărdău să dispună responsabililor MEdC adoptarea unui calendar ferm al discuţiilor pe marginea proiectelor de legi, care să nu fie la bunul plac al unora sau altora”. Cătălin Croitoru a mai precizat că, dacă cei invitaţi să participe nu vor să o facă, este problema lor. „Îi reamintim ministrului Hărdău că întîrzierea punerii în discuţie şi a proiectului Legii Statutului personalului didactic face ineficientă discuţia pe marginea Legii învăţămîntului”, a mai spus acesta.

Amintim că, în data de 13 februarie, Ministerul Educaţiei a publicat pe site proiectul legii învăţămîntului preuniversitar, pentru ca acesta să poată fi supus dezbaterii publice. Dintre principalele schimbări propuse de lege se află introducerea învăţămîntului primar de şase clase, eliminarea examenului naţional de titularizare şi transformarea acestuia în concurs la nivel de şcoală şi introducerea religiei ca materie obligatorie în şcoli, la alegere cu educaţia moral-religioasă.



12