Patiserii, hotelierii şi OPC-ul, între consiliere şi amenzi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Patiserii, hotelierii şi OPC-ul, între consiliere şi amenzi

Social 16 Aprilie 2008 / 00:00 979 accesări

Hotelierii, învăţaţi cînd să schimbe... prosoapele

În fiecare sezon estival, turiştii veniţi pe litoral se plîng de slaba calitate a serviciilor oferite de unităţile hoteliere. Pentru a veni în sprijinul acestora, Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Constanţa a invitat agenţii economici din sectorul hotelier şi i-a informat cu privire la obligaţiile pe care le au faţă de consumatori. „Rolul nostru este de a aduce aminte operatorilor prevederile legale care reglementează activitatea pe care o desfăşoară. Ei trebuie să ştie, printre altele, că au obligaţia de a afişa la loc vizibil şi lizibil preţurile practicate”, a declarat inspectorul şef adjunct din cadrul OJPC, Gheorghe Trandafir. În plus, hotelierii trebuie să ţină cont şi de dorinţa clienţilor de a citi - cărţi, ziare etc. - înainte de a adormi. În acest scop, la capătul fiecărui pat trebuie amplasată o veioză, chiar dacă pe pereţii camerei sînt aplicate corpuri de iluminat. În ceea ce priveşte lenjeria şi prosoapele, acestea se schimbă după fiecare turist sau, dacă e vorba de un sejur mai lung, o dată la 2-3 zile, în funcţie de clasificarea hotelului. În cadrul aceleiaşi întîlniri, inspectorii OJPC au anunţat că, începînd cu săptămîna viitoare vor fi efectuate deplasări la unităţile turistice de pe litoral. „Vom verifica unităţile care se pregătesc să-şi deschidă porţile şi îi vom consilia cu privire la legislaţia în vigoare. Abia după ce vor începe să vină turiştii, vom demara şi controale în zona litoralului”, a afirmat Trandafir. În afara sediului central al OJPC de la Constanţa, pe perioada sezonului estival vor fi înfiinţate alte trei comandamente în staţiunile Mamaia, Costineşti şi Neptun.

„Universul gogoşilor” funcţionează după legi proprii

Însă, pînă la controalele din vară, inspectorii OJPC au făcut o „vizită” comercianţilor din zona Pieţei Tomis III. Cei vizaţi de această acţiune au fost comercianţii de produse de patiserie şi simigerie. Neregulile nu s-au lăsat aşteptate, primul spaţiu comercial verificat abundînd în deficienţe. „La Universul gogoşilor am descoperit că angajaţii nu au echipamente de protecţie, unii dintre ei purtînd haine de stradă. Mai mult, în spaţiul frigorific nu s-au respectat vecinătăţile, carnea fiind ţinută lîngă aluat. Societatea riscă o amendă cuprinsă între 2.000-3.000 lei”, a mai declarat Trandafir. Surprize au apărut şi la următoarele două societăţi controlate. La SC Tomax Com SRL, inspectorii OJPC au constatat cu stupoare că gîndacii se plimbau nestingheriţi printre produsele de patiserie. Aceştia nu s-au lăsat intimidaţi nici de angajaţii care prelucrau aluatul, nici de organele de control şi nici de bliţurile aparatelor de fotografiat. Pe lîngă amenda pe care o va primi - cuprinsă între 4.000 şi 5.000 lei - administratorul societăţii a fost obligat să-şi oprească temporar activitatea, pînă la remedierea situaţiei. Aceeaşi soartă a avut-o şi SC Galim Exim SRL, unde au fost descoperiţi saci cu făină depozitaţi direct pe pardoseală şi coşuri de gunoi neacoperite. Mulţi dintre constănţenii înfometaţi care aşteptau să cumpere din produsele societăţilor cu pricina au renunţat brusc, în momentul în care neregulile au fost scoase la iveală. Au fost însă şi temerari care nu s-au lăsat impresionaţi de lipsa de igienă a spaţiilor în care se preparau covrigii, plăcintele şi pateurile şi care au vociferat, de la coadă, că ei vor să mănînce!



12