Peste 13 mii de elevi constănţeni intră în febra tezelor cu subiect unic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Peste 13 mii de elevi constănţeni intră în febra tezelor cu subiect unic

Social 29 Aprilie 2009 / 00:00 427 accesări

Sesiunea principală a tezelor cu subiect unic din semestrul al doilea începe azi şi se încheie în 21 mai, pentru aceste teste fiind înscrişi, la începutul anului şcolar 2008-2009, 426.910 elevi din clasele a VII-a şi a VIII-a. Potrivit purtătorului de cuvînt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ), Mariana Neacşu, la Constanţa vor susţine testele 6.800 de elevi în clasa a VII-a şi 6.700 de elevi în clasa a VIII-a. Tezele se vor desfăşura în judeţul nostru în 178 de unităţi de învăţămînt. De asemenea, vor fi amenajate 33 de centre de comunicare şi 22 de centre de evaluare. “Şi de această dată vom avea copii consideraţi situaţii speciale. Sînt anunţate 31 de cazuri speciale. Avem elevi care au cerut prelungirea tezei cu o oră, care au cerut ajutorul cadrelor didactice, în cazul nevăzătorilor, etc.”, a explicat purtătorul de cuvînt. Proba de azi - la Limba şi literatura maternă - este organizată pentru elevii din şcolile cu predare în limba maternă, respectiv maghiară, sîrbă, germană, slovacă şi ucraineană. “Constanţa nu are niciun elev care să susţină această probă, aşa că noi vom începe din 5 mai”, a adăugat Mariana Neacşu. Tezele continuă cu probele de Limba şi literatura română, în 5 mai, de Matematică, în 13 mai, şi de Istorie sau Geografie (numai pentru clasa a VIII-a), în 21 mai. Fiecare lucrare va fi corectată de doi profesori, unul de specialitate, care a predat la clasă (care va corecta lucrările în şcoală), iar celălalt, un profesor evaluator din centrul de evaluare, extern unităţii de învăţămînt de la care provine teza. Durata evaluării este de maximum trei zile pentru fiecare şcoală, inclusiv ziua în care s-a susţinut proba, iar în centrele de evaluare, de cel mult patru zile. Profesorul care predă la clasă are obligaţia de a analiza, împreună cu elevii, în prima oră de clasă după primirea rezultatelor de la Centrul de evaluare, tezele şi rezultatele obţinute la acestea. În urma acestei analize, elevii pot depune eventualele contestaţii la comisia din unitatea de învăţămînt. Contestaţia, semnată de elev şi de părintele sau tutorele legal instituit, se depune la comisia din unitatea de învăţămînt, în cel mult şapte zile de la data primirii în şcoală a rezultatelor din centrul de evaluare. Baremul de evaluare pentru fiecare subiect se elaborează în cadrul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţămîntul Preuniversitar şi se postează pe site-ul Ministerului Educaţiei, după desfăşurarea probei. Candidaţii care, din motive bine întemeiate, nu vor putea participa la sesiunea pricipală, mai au o şansă în perioada specială de teze. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovaţiei (MECI) a anunţat că sesiunea specială începe în 26 mai, cu proba de Limba şi literatura maternă şi continuă în 28 mai, cu Limba şi literatura română, în 2 iunie, cu Matematică, şi în 4 iunie, cu Istorie sau Geografie (numai pentru clasa a VIII-a).



12