Proiectele turistice constănţene, scăpate de cenzura guvernanţilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Proiectele turistice constănţene, scăpate de cenzura guvernanţilor

Eveniment 20 Aprilie 2011 / 00:00 714 accesări

Proiectele municipalităţii constănţene în domeniul turismului vor fi realizate prin Planul Integrat de Dezvoltare al Zonei Metropolitane Constanţa şi nu vor mai fi respinse pentru te miri ce metehne inventate de la centru. În cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local Constanţa desfăşurate, ieri, la restaurantul Aurora din staţiunea Mamaia, consilierii au aprobat trei hotărâri ce fac referire la proiectele din domeniul turismului. Aşa cum declara chiar viceprimarul Decebal Făgădău, cele trei hotărâri adoptate ieri sunt de fapt completări la proiecte mai ample ale municipalităţii. „Ceea ce am aprobat astăzi în şedinţa extraordinară sunt de fapt câteva detalii tehnice ale proiectelor pe care dorim să le facem prin Zona Metropolitană. Noi am avut o colaborare foarte bună cu reprezentanţii Oficiului de Cadastru din Constanţa, care ne-au solicitat aceste amănunte pentru a nu avea probleme la aprobarea proiectelor. De fapt, în şedinţa de astăzi (n.r. ieri) au fost aprobate amplasamentele proprietate publică a municipiului Constanţa care vor face obiectul proiectelor pe care noi le-am înscris în Planul Integrat de Dezvoltare a Polului Naţional de Creştere, Zona Metropolitană Constanţa”, a declarat Decebal Făgădău. Unul dintre proiecte se referă la Promenada turistică din Mamaia şi îmbunătăţirea accesului în staţiune prin construirea unor pasarele pietonale. Este de fapt un proiect mai vechi al municipalităţii prin care se doreşte construirea unor pasarele pietonale, care astfel ar debloca traficul din staţiunea Mamaia pe timpul verii. După cum bine se ştie, pe timpul verii în staţiunea Mamaia se creează adevărate ambuteiaje, cele mai multe din cauza numeroaselor treceri de pietoni. Prin crearea acestor pasarele pietonale, municipalitatea urmăreşte fluidizarea traficului, dar şi evitarea accidentelor. Un alt proiect, la fel de vechi al municipalităţii, este cel al amenajării integrate a zonei de acces în Portul turistic Tomis şi Plaja Modern. Acest proiect trebuia să fie legat cu cel al şoselei de coastă, care să întoarcă oraşul cu faţa la mare. Din nefericire, numeroasele piedici guvernamentale au făcut ca cele două proiecte să fie amânate de municipalitate. Al treilea proiect, la fel de important ca şi primele două, se referă la reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al municipiului Constanţa şi restaurarea şi reamenajarea Pieţei Ovidiu. Acest proiect a fost blocat de legea retrocedărilor, care nu a permis municipalităţii să poată stabili un plan de acţiune şi să aloce fonduri. Acum se pare că aceste probleme sunt pe cale de dispariţie, municipalitatea considerând că proiectul poate fi făcut cu banii alocaţi Zonei Metropolitane Constanţa.



12