Statele vestice „accidentează“ grav transportatorii români

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pachetul Mobilitate 1

Statele vestice „accidentează“ grav transportatorii români

Economie 22 Iulie 2019 / 17:26 588 accesări

Transportul rutier a fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României, în ultimii doi ani

Transportul rutier a fost principalul contribuitor la exportul de servicii al României, în ultimii doi ani

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere autorităților și eurodeputaților să lupte împotriva Pachetului Mobilitate 1, o serie de legi considerate protecționiste pentru transportatorii din vestul Europei. UNTRR spun că membrii săi (și, similar, ceilalți transportatorii din statele estice ale UE) vor fi obligați să stea pe bară mai mult și vor avea și costuri mult mai mari, dacă noile norme sunt adoptate în legislatura comunitară.

Competitivitatea firmelor româneşti în UE riscă să fie afectată profund de Pachetul Mobilitate 1 al Comisiei Europene, drept pentru care Ministerul Transporturilor şi europarlamentarii români trebuie să acţioneze împotriva acestui document, atrage atenţia Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) - „Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană în 2017 pe fondul protecţionismului în creştere al statelor vestice membre ale Alianţei Rutiere, însă nu a putut fi adoptat în legislatura europeană, ca urmare a numeroaselor intervenţii şi acţiuni de protest ale UNTRR, alături de asociaţiile de transport rutier din mai multe state membre afectate“. Organizaţia transportatorilor români susţine că Pachetului Mobilitate 1 a fost iniţiat de Alianţa Rutieră a statelor vest-europene şi distorsionează piaţa în defavoarea transportatorilor est-europeni - „Atenţionăm că deşi aceste noi reguli comune s-ar aplica uniform în UE, impactul lor este diferit, cele mai afectate fiind statele estice şi periferice: creşterea costurilor va fi mult mai mare pentru transportatorii din ţările periferice, distorsionând astfel condiţiile de concurenţă egală din piaţa transporturilor rutiere din UE“. Uniunea transportatorilor rutieri solicită eliminarea celor mai nefavorabile măsuri ale Pachetului Mobilitate 1 care afectează industria transporturilor rutiere din România, adică respingerea obligativităţii întoarcerii vehiculelor în ţara de origine, respingerea restricţionării cabotajului şi introducerii perioadei de „răcire“, eliminarea interzicerii repausului săptămânal normal în cabină şi respingerea aplicării detaşării în transportul rutier. UNTRR aminteşte că, în ultimii doi ani, transportul rutier de mărfuri a fost principalul contributor la exportul de servicii al României. Numai anul trecut, transportul rutier a contribuit cu 5,144 miliarde euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom şi IT, următoarea ca importanţă în exportul de servicii, potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).



Ştiri recomandate

12