Telefoane cu greutate, bănci îngenuncheate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Telefoane cu greutate, bănci îngenuncheate

Economie 08 Iunie 2016 / 17:03 480 accesări

Deși nu pare, și bancherii sunt puși cu botul pe labe din când în când, chiar și cu un simplu telefon

Deși nu pare, și bancherii sunt puși cu botul pe labe din când în când, chiar și cu un simplu telefon

Ex-bancherul Lucian Isar: „Intervențiile telefonice sunt o sursă majoră de beneficii pe seama băncilor „supravegheate“ cu folos de BNR“

Ex-bancherul Lucian Isar: „Intervențiile telefonice sunt o sursă majoră de beneficii pe seama băncilor „supravegheate“ cu folos de BNR“

Intervențiile telefonice la conducerea băncilor sunt o afacere bună, indiferent de mersul economiei. Că piața-i în creștere sau în contracție, un simplu telefon te poate ține pe linia de plutire. E riscant, ce-i drept, iar în multe cazuri ajunse în atenția publică se vorbește de chestiuni d-astea banale, de genul traficului de influență, datului de șpagă și grupului infracțional organizat, care-i fac să fie veseli pe cei de la DNA. Dar răsplata justifică riscul. După cum notează ex-bancherul Lucian Isar pe blogul său, restructurarea creditelor sau negocierea abrazivității creditorilor bancheri în cadrul procedurii de insolvență se desfășoară cu totul altfel dacă sunt precedate de-o convorbire telefonică. El dă și un exemplu, bazat pe fapte reale - „Un client, producător de materiale de construcții, nu respectă condițiile de creditare. Suntem în 2008, firma în cauză e din Moldova, iar banca începe discuții pentru restructurare. Maniera de lucru a clientului face ca negocierile să se prelungească mai multe luni, așa că vine criza, iar piața începe să se contracte. Omul nu crede însă când bancherul îi spune că urmează o scădere-șoc a pieței materialelor de construcții, invocând declarațiile publice ale guvernatorului BNR, potrivit căruia România este o oază de stabilitate și va crește cu 5% pe an, zece ani de-acum înainte. Banca începe demersuri de consolidare a poziției sale de creditor, anticipând că firma va declanșa cât de curând o insolvență frauduloasă. Și fix în acel moment, sună telefonul președintelui ne-executiv al băncii. I se spune că îl va vizita o rudă a clientului, în postură de consultant, ba chiar că va veni însuși clientul. I se cere să fie receptiv la propuneri. Întâlnirea decurge conform imaginației cititorului. Rezultatul - firma scapă basma curată“. Cine a sunat? Ce a spus? E mai puțin important. Cert este că practica consultanței dublate de telefoane de intervenție a fost și este o sursă majoră de „beneficii“ pe spatele băncilor supravegheate cu folos de BNR, conchide Isar. Dar banii pierduți aici trebuie recuperați cumva, nu-i așa? De la cine? Păi de la clienții care n-au un telefon la fel de greu.

Taguri articol


12