Un părinte bun face mai mult decât o sută de profesori

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Un părinte bun face mai mult decât o sută de profesori

Lifestyle 21 Noiembrie 2017 / 10:00 1075 accesări

Un nou studiu realizat în Marea Britanie de Royal Economic Society (Societatea Economică Regală) a descoperit că nivelul de reușită al unui elev și abilitățile acestuia sunt influențate de cinci ori mai mult de părinți și familie decât de profesorii de la școală, informează telegraph.co.uk. Studiul a comparat elevii care au fost nevoiți să-și schimbe școala la vârsta de 16 ani cu frații și surorile acestora care au rămas în aceeași școală pe parcursul anilor adolescenței. Cercetarea a fost condusă de Dr. Arnaud Chevalier și a analizat datele de la școlile din Danemarca între anii 2002 și 2010.

Astfel, cercetătorii au testat diferențele privind rezultatele la examen ale elevilor din cele două situații, pentru a evalua influența relativă a unor factori precum școala, familia sau caracteristicile individuale ale elevilor. Așadar, jumătate din variația rezultatelor la testele elevilor se datorează unor factori ce țin de influența familiei, în timp ce școlile au o contribuție de doar 10%. Restul procentelor sunt atribuite caracteristicilor individuale ale elevilor.

Realizatorii studiului au spus că efectul familiei asupra scorurilor de testare este același, indiferent de situația economică a acesteia.

Potrivit lui Michael Wilshaw, director al Ofsted (Oficiul pentru Standarde în Educație și Servicii pentru Copii din Anglia), profesorii nu reușesc să-și facă în mod corespunzător datoria pentru că trebuie să devină un înlocuitor al familiei pentru elevi, fiind uneori nevoiți să acopere deficitele din educația pe care ar trebui să o facă părinții acasă cu propriii copii.

Totuși, acesta a afirmat că școlile trebuie să intervină pentru a oferi îndrumare morală, deoarece mulți copii cresc fără valorile familiale, culturale și comunitare de care au nevoie pentru a se dezvolta.

Problemele identificate sugerează că lipsa de sprijin din partea părinților se extinde dincolo de simpla îndrumare în ceea ce privește lectura și ajutorul pentru înțelegerea și rezolvarea temelor. Copiii sunt influențați de tot ceea ce este în jurul lor, de modul în care părinții se comportă, de ceea ce ei spun și de ceea ce ei fac. „Elevii se confruntă astăzi cu o mulțime de modele, însă nu toate sunt pozitive. Ei văd exemple de celebrități la televizor și intră fără să-și dea seama în cultura oamenilor care nu vorbesc în mod corect și nu interacționează ca niște modele”, a declarat A. Lightman, profesor la Massachusetts Institute of Technology.

„În zilele noastre, momentul în care familia se reunește este adesea sfârșitul zilei, când membrii iau cina în fața televizorului, iar părinții sunt prea obosiți să mai inițieze discuții cu propriii copii, dincolo de a le spune, pur și simplu, să-și îndeplinească datoriile casnice sau să-și facă temele”, conlcuzionează A. Lightman. Discuțiile în familie, în care copiii sunt încurajați să citească și să exploreze idei intelectuale ar fi benefice.

Cercetătorii consideră că prea mulți copii sunt expuși la cultura centrată pe binele propriei persoane care promovează răsplata imediată, mai mult decât virtuți ca onestitatea, hărnicia și perseverența.

Nu putem lăsa toate responsabilitățiile educației copiilor doar școlii sau doar familiei. O bună colaborare între aceste două părți, și mai ales o conștientizare a fiecăruia asupra propriului rol reprezintă o soluție reală. Astfel, vom ști să răspundem și la întrebarea: Cine trebuie să-i învețe pe elevi diferența dintre bine și rău, cum să-și gestioneze conflictele și cine să le explice bunele maniere?

Taguri articol


12