Administrare fiscală centralizată la nivel de judeţ pentru contribuabilii mijlocii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
De luna viitoare

Administrare fiscală centralizată la nivel de judeţ pentru contribuabilii mijlocii

Economie 31 Martie 2007 / 00:00 1039 accesări

Administraţiile Finanţelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii, înfiinţate în cadrul direcţiilor generale judeţene, vor gestiona, de la începutul lunii aprilie, datele contribuabililor mijlocii, definiţi ca firme cu o cifră de afaceri cuprinsă între 10 şi 70 de milioane de lei. Cifra de afaceri luată în considerare pentru definirea categoriei contribuabililor mijlocii va fi raportată la situaţiile financiare încheiate la 31 decembrie 2005, potrivit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). În cadrul organizării centralizate vor fi administrate şi situaţiile contribuabililor cu domiciliul fiscal pe raza fiecărui judeţ aflaţi în procedura insolvenţei pentru creanţe fiscale mai mari de 3 milioane de lei. “Dacă numărul contribuabililor mijlocii selectaţi conform criteriilor precizate este mai mic de 200, în administrarea structurilor menţionate vor trece un număr corespunzător de contribuabili selectaţi în ordinea descrescătoare a cifrei de afaceri dintre contribuabilii administraţi de administraţiile finanţelor publice ale municipiilor reşedinţă de judeţ”, a declarat directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Constanţa, Vasilica Mihai.

Ea a adăugat că reorganizarea face parte din programul de reformă al administraţiei fiscale, care are ca obiectiv întărirea capacităţii administrative şi alinierea la standardele europene privind administrarea fiscală şi asistenţa acordată contribuabililor: “Fiscul doreşte să realizeze o mai bună organizare pentru coordonarea unitară a activităţii de asistenţă a contribuabililor mijlocii după modelul administrării marilor contribuabili, pentru un dialog mai simplu şi mai direct cu aceştia”. Informaţiile aflate în sistemul informatic de administrare a creanţelor fiscale pentru contribuabilii mijlocii persoane juridice şi pentru sediile secundare ale acestora vor fi transferate în format electronic între organele fiscale implicate în procedura de predare-primire în data de 1 aprilie. Protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale, a altor documente şi a informaţiilor privind evidenţele fiscale ale contribuabililor mijlocii va trebui să se finalizeze pînă pe 20 aprilie.



12