Debut impresionant al stagiunii coregrafice a Teatrului „Oleg Danovski”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Debut impresionant al stagiunii coregrafice a Teatrului „Oleg Danovski”

Cultură 02 Octombrie 2007 / 00:00 629 accesări

Compania de Balet a Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“ a avut, duminică seară, pe scena instituţiei teatrale de la malul mării, un debut de excepţie al stagiunii coregrafice. Spectacolul de balet „Giselle”, de Adolphe Adam, capodoperă a romantismului, în coregrafia clasică de Jean Coralli, Jules Perrot şi Marius Petipa, a fost primit într-o sală arhiplină, de un public avizat şi entuziast. S-a remarcat cuplul de dansatori Monica Cherecheş şi Mihai Mezei, în rolurile principale Giselle şi Albert, a căror prestaţie a fost răsplătită cu ovaţii şi aplauze la scenă deschisă, care au durat minute în şir. Printre cei mai apreciaţi artişti a fost tînărul Mihai Mezei, nou angajat al teatrului, al cărui debut în rolul principal Albert a fost considerat drept excepţional, atît de specialişti, cît şi de spectatori. Dansatorul a reuşit o demonstraţie de senzaţie a calităţilor sale artistice şi datorită unei partenere de scenă cu experienţă, Monica Cherecheş, artistă de valoare a teatrului, cei doi bucurîndu-se o reacţie extraordinară din partea publicului.

Au mai dansat convingător Irina Ganea – Myrtha, Ştefan Răuţ – Hans, Maria Ohotă şi Adrian Mihaiu – logodnicii, iar apariţia extraordinară a două prim-balerine ale Companiei de balet, Felicia Şerbănescu şi Aliss Tarcea, a ridicat nivelul estetic al spectacolului. „A fost un debut convingător al stagiunii coregrafice, care promite ca următoarele premiere, debuturi şi turnee să se înscrie în aceleaşi note valorice ridicate”, a precizat consultantul artistic al Companiei de Balet a Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski“, Nicolae Spirescu.

De un secol şi jumătate, povestea de dragoste din baletul „Giselle”, dintre o ţărăncuţă şi un prinţ, emoţionează şi încîntă spectatorii din întreaga lume. Iubirea dintre Giselle şi Albert, sfîrşită tragic la finalul actului I al baletului, prin moartea tinerei ţărăncuţe, continuă în mod miraculos în lumea eterică a actului al doilea, magistral coregrafiată de maeştrii romantismului. Aici, prinţul Albert este salvat de furia ielelor răzbunătoare conduse de Myrtha, prin devotamentul sufletului iubitei, într-unul dintre cele mai frumoase pas-de-deux-uri din întreaga literatură coregrafică.

Punerea în scenă a spectacolului de la Constanţa este semnată de Elisabeth Lux şi Călin Hanţiu.



12