Navele vor fi inspectate şi în funcţie de renumele armatorului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Navele vor fi inspectate şi în funcţie de renumele armatorului

Justiție 22 Noiembrie 2006 / 00:00 756 accesări

La cea de-a XIV-a întîlnire a Grupului de Evaluare Tehnică din cadrul Paris Memorandum (Paris MOU), s-au dezbătut, timp de trei zile, la sediul EMSA (Agenţia Europeană pentru Siguranţă Maritimă) din Lisabona, probleme privind inspecţiile Port State Control (PSC) la nave. La aceste dezbateri, România a fost reprezentată de directorul Direcţiei Inspecţii şi Securitate Navală din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), Ambroziu Duma, şi inspectorul PSC Marian Popescu. Potrivit acestora, unul dintre principalele aspecte dezbătute a fost elaborarea unui Nou Regim al Inspecţiilor, care prevede un nou sistem de selecţie a navelor ce urmează a fi inspectate. „Aici se introduc mai multe componente noi. Adică se va ţine cont de clasificarea navelor în funcţie de riscul lor - vechime, dacă statul de pavilion este sau nu pe lista neagră, tipul navei, dar se va introduce şi o nouă formulă de calcul a performanţei companiei care operează cu nava respectivă. De asemenea, se renunţă la obligativitatea statului membru al Paris MOU să inspecteze 25% din navele care intră în porturile sale şi se introduce o aşa-zisă schemă individuală de repartiţie a inspecţiilor la nave. Aceasta va duce la diminuarea procentului pentru unele state şi implicit reducerea eforturilor bugetare din partea autorităţilor, cum este şi cazul României, sau la majorarea actualului procent şi implicit o suprasolicitare a statelor din sudul Europei“, a explicat Ambroziu Duma. Totuşi, statele care vor avea de efectuat mai multe inspecţii la nave vor putea să apeleze la ajutorul altor state, printr-o înţelegere bilaterală, pentru verificările pe care nu le pot realiza. Totodată, la Lisabona s-a luat în discuţie şi Campania de Inspecţii privind conformarea navelor cu prevederile Convenţiei MARPOL 73/78, privind prevenirea poluărilor cu hidrocarburi. „La această inspecţie, România a avut un aport de 140 de inspecţii care au condus la reţinerea a opt nave care nu respectau prevederile Convenţiei“, a spus Ambroziu Duma. Unul dintre aspectele dezbătute de inspectorii PSC a creat mari nemulţumiri în rîndul acestora. Este vorba de instruirea şi reevaluarea acestora la fiecare cinci ani. „Raportul nu a fost aprobat în forma prezentată la discuţii din cauza criteriilor mult prea exigente şi greu de îndeplinit. În statele membre sînt peste 1.000 de inspectori PSC pentru care se organizează două cursuri de instruire anual, iar la un astfel de seminar pot participa doar cîte doi inspectori din fiecare stat. Cum sînt state care au şi 200 de ofiţeri PSC, aceştia nu au cînd să urmeze aceste cursuri, iar dacă se aproba raportul, aceştia nu ar mai fi fost revalidaţi pe funcţii“, a precizat Duma.

La aceste dezbateri au participat toate statele membre ale Memorandumului de la Paris, statele colaboratoare, aici fiind incluse România şi Bulgaria, reprezentanţi ai Uniunii Europene, EMSA, observatori şi delegaţi de la Mediteraneean şi Black Sea Memorandum.



Ştiri recomandate

12