Nouă metodologie pentru bacalaureat?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Nouă metodologie pentru bacalaureat?

Justiție 26 Iulie 2008 / 00:00 716 accesări

Federaţia “Alma Mater” (FAM) cere elaborarea unei noi metodologii de desfăşurare a examenului de bacalaureat, care să conducă la reducerea numărului de probe, considerînd că forma actuală de organizare, cu subiecte afişate pe internet, avînd aceeaşi numerotare cu variantele extrase, încurajează frauda. „Biroul Executiv Alma Mater a analizat disfuncţionalităţile desfăşurării examenului de bacalaureat, sesiunea iunie 2008, şi consideră că bacalaureatul, examen care ar trebui să fie prima treaptă spre accesul în universitate, devine pe an ce trece un examen formal, lipsit de credibilitate şi de relevanţă pentru un candidat la studii superioare”, au declarat reprezentanţii federaţiei. Potrivit sindicaliştilor, evaluarea absolvenţilor este „viciată” de o competiţie neloială între licee, ceea ce duce la “demoralizarea elevilor corecţi şi la modificarea scării reale a valorilor”. “Forma actuală de organizare, cu subiecte afişate pe internet, avînd aceeaşi numerotare cu variantele extrase, încurajează fraudarea acestui examen şi conduce, totodată, la o memorare mecanică care nu stimulează capacitatea de analiză şi sinteză a elevului”, susţin reprezentanţii Alma Mater. În opinia acestora, bac-ul a devenit în ultima vreme prilej de confruntare politică şi sursă pentru ştiri de scandal. “Cazurile de corupţie semnalate sînt condamnabile, dar nu pot constitui o caracteristică a sistemului educaţional din România”, precizează sursa citată. În aceste condiţii, reprezentanţii federaţiei fac apel la toţi factorii responsabili de organizarea acestui examen să ia în considerare unele propuneri, cum ar fi elaborarea unei noi metodologii de desfăşurare a examenului de bacalaureat, care să conducă la reducerea numărului de probe, agreată de cadre didactice, părinţi şi elevi. Diversificarea tipului de examen în funcţie de orientarea şcolară şi profesională a elevului, compatibilizarea acestui examen cu strategia de asigurare a calităţii procesului instructiv-educativ, urmată de armonizarea pachetului de legi ale învăţămîntului sînt alte propuneri ale FAM. Ministerul Educaţiei a efectuat controale, pe toată durata examenului de bacalaureat, în urma cărora au fost eliminaţi 268 de elevi prinşi copiind şi alţi 98 de profesori “complici la fraudă”. Procurorii DNA Cluj au început urmărirea penală împotriva a 126 de elevi şi a patruzeci de profesori, care ar fi implicaţi în fraudarea examenului de bacalaureat din Sighetu Marmaţiei. Totodată, MECT a depus sesizări la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA), în legătură cu gravele nereguli descoperite la Liceul particular “Georgiana” din Oradea, precum şi cu privire la suspiciunile de dare şi luare de mită sesizate la Colegiul “George Enescu” din Capitală. În acelaşi timp, toate inspectoratele şcolare au deschis anchete administrative pe cazurile sesizate, pentru a stabili gradul de vinovăţie a celor implicaţi. Verdictele şi sancţiunile aferente acestora vor fi comunicate MECT, care, după centralizare, va da publicităţii concluziile acestora. La Constanţa, nu a fost sesizat niciun caz de corupţie?!



12