România, în top 5 la procentul de creştere a veniturilor din publicitatea din presa scrisă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

România, în top 5 la procentul de creştere a veniturilor din publicitatea din presa scrisă

Monden 06 Iunie 2007 / 00:00 526 accesări

Potrivit unui studiu întocmit anual de World Association of Newspapers (WAN), România se află pe locul cinci în topul ţărilor care au înregistrat, în 2006, cele mai mari procente de creştere a veniturilor obţinute din publicitate de cotidienele plătite. Raportul a fost prezentat, luni, la congresul de la Cape Town. Conform datelor cuprinse în studiu, cotidienele româneşti plătite au avut, anul trecut, venituri din publicitate cifrate la 184,4 milioane de dolari, cu 11,18% mai mult decît în 2005, cînd veniturile au fost de 165,8 milioane de dolari. Cifra veniturilor plasează România pe locul 28 în lume, în urma altor state din Est: Polonia (628,4 milioane de dolari), Cehia (365,2 milioane de dolari) sau Ungaria (224,9 milioane de dolari), dar înaintea Bulgariei (46,5 milioane de dolari) sau a Serbiei (25,4 milioane de dolari). Procentul de creştere a veniturilor din publicitate, faţă de 2005, de 11,18%, situează România pe locul cinci într-un top 10 în care prima poziţie este ocupată de Argentina, care a înregistrat o creştere cu 23,51%, urmată de Spania (+20,96%), Estonia (+15,64%), Cehia (+12,47%). Pe locurile următoare, după ţara noastră, se clasează Lituania (+6,12%), Suedia (+5,09%), Letonia (+4,87%), Irlanda (+4,49%) şi Italia (+3,77%). În ce priveşte publicitatea online, studiul WAN indică, pentru România, cheltuieli de 5,6 milioane de dolari în 2006, cu o creştere de 100% faţă de 2005, fapt ce plasează ţara noastră pe locul 3 în topul celor mai importante creşteri ale investiţiilor în internet advertising, după Ucraina (+140,4%), Arabia Saudită (122,22%) şi la egalitate cu Noua Zeelandă (+100%). În acest clasament, România este urmată de state precum Lituania (+92,55%), Turcia (+88,76%), Irlanda (+81,25%), Estonia (+74,84%) sau Ungaria (+69,95%). Piaţa cotidienelor plătite din România a înregistrat şi alte creşteri. Astfel, ţara noastră avea, anul trecut, 61 de cotidiene plătite, adică cu 32,61% mai multe decît cu un an în urmă. Conform acestui criteriu, ţara noastră se plasează pe locul 28 în lume, după Cehia (86 de titluri în 2006), Turcia (81) sau Norvegia (77) şi înaintea Bulgariei (60 de titluri), Poloniei (44), Ucrainei (39) sau a Ungariei (30). Studiul mai arată că tirajul total al cotidienelor româneşti a crescut, anul trecut, cu 25,7% faţă de 2005. Raportul WAN cuprinde situaţii detaliate pentru 232 de state ale lumii.

Taguri articol


12