Sezonul estival este unul prolific, în ciuda FPTR-ului

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Câinii latră, turismul merge

Sezonul estival este unul prolific, în ciuda FPTR-ului

Justiție 05 Iulie 2013 / 00:00 394 accesări

Potrivit datelor Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), cererea pentru vacanţe atât în ţară, cât şi în străinătate a scăzut cu 25% începând cu luna mai, după ce, în primele patru luni, ofertele „early booking“ au înregistrat o creştere de 20 de procente în vânzări, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi pentru cererea de vacanţe în România, începutul sezonului estival este mai rău decât anul trecut, în opinia vicepreşedintelui FPTR pentru regiunea Bucureşti-Ilfov FPTR, Dragoş Răducan. „Preţurile la cazare pe litoral nu au crescut cu mai mult de 10% faţă de anul trecut, iar mâncarea este mai ieftină decât vara trecută. Oamenii sunt însă rezervaţi şi aşteaptă oferte „last minute““, a mai spus Răducan. Prşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, neagă declaraţia vicepreşedintelui FPTR în ceea ce priveşte numărul turiştilor de pe litoralul românesc. Potrivit lui Bucovală, „sunt hoteluri în Mamaia care nu mai au locuri disponibile până în toamnă. Turismul merge chiar mai bine decât anul trecut, în acest moment în Mamaia sunt cazaţi aproximativ 20.000 de turişti, dar staţiunea va deveni neîncăpătoare în weekend, mai ales că începe Carnavalul şi Fashion TV Summer Festival Mamaia”. Nici preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral - Delta Dunării, Corina Martin, nu este de acord cu „declaraţiile unei persoane care nu are nicio treabă cu vânzarea vacanţelor prin agenţii. Faţă de perioada similară a anului trecut, numărul turiştilor de pe litoral a crescut cu peste 20%. Nu poate fi vorba de nicio scădere, mai ales când ne aflăm în faţa unui sezon estival care se anunţă a fi cel mai bun din ultimii cinci ani”. În ceea ce priveşte cererea pentru vacanţe în străinatate, managerul agenţiei de turism Icar Tour, Cristian Bărhălescu, susţine că în perioada ianuarie - aprilie, când au fost ofertele pentru „early booking“, pentru unele destinaţii solicitările au crescut şi cu 200%. „Clienţii au învăţat că este mai ieftin să îşi rezerve din timp vacanţele pentru că beneficiază de un preţ mai bun, astfel că cererile care anii trecuţi erau înregistrate în lunile mai şi iunie s-au mutat mai devreme datorită reducerilor mari de preţuri oferite la „early booking“. Este o scădere „tradiţională” a numărului vânzărilor de vacanţe după luna aprilie până în luna iulie, când apar noi oferte şi reduceri”.



12