Sistem de monitorizare a navelor pentru porturile Mangalia şi Midia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Sistem de monitorizare a navelor pentru porturile Mangalia şi Midia

Justiție 14 Noiembrie 2006 / 00:00 934 accesări

În cursul anului viitor, porturile maritime Midia şi Mangalia vor fi echipate cu aparatura necesară pentru informarea şi monitorizarea traficului navelor care intră/ies în/din apele naţionale navigabile ale României. Potrivit şefului Serviciului Dirijare Trafic, din cadrul Autorităţii Navale Române (ANR), Emil Guşă, pentru asigurarea monitorizării întregii coaste maritime, cele două porturi trebuie echipate fie cu antene pentru sistemul automat de identificare a navelor (AIS), fie cu aparatură de supraveghere radar şi înfiinţarea de subcentre de dirijare şi monitorizare a traficului, subordonate centrului de la Constanţa. „Antena care deserveşte AIS-ul fluvial este foarte mare şi are suprafaţă mare de acoperire, de aceea o folosim unde avem nevoie, şi pe sectorul maritim, cel puţin pînă la echiparea Porturilor Mangalia şi Midia. Totuşi, nu toate navele sînt dotate cu aparatură pentru AIS şi de aceea vom monta radare“, a explicat Emil Guşă. Pentru achiziţia aparaturii necesare monitorizării şi dirijării traficului în cele două porturi, Autoritatea Navală a anunţat deja organizarea unei licitaţii la sfîrşitul lunii noiembrie. „Procedura de achiziţie a fost deja demarată, deoarece termenul limită pentru proiectarea, instalarea echipamentelor şi implementarea sistemului este destul de mare şi trebuie să ne încadrăm la rîndul nostru în termenul impus de legislaţie“, a precizat Guşă. El a adăugat că, potrivit Ordinului nr. 323/ martie 2006 pentru aprobarea Sistemului de informare şi monitorizare a traficului navelor care intră/ies în/din apele naţionale navigabile ale României care implementează una dintre directivele europene în domeniu naval, pînă în 2008 trebuie asigurată monitorizarea traficului navelor pe întreg sectorul maritim românesc, între Sulina şi Mangalia.

Centru naţional la Constanţa

Legislaţia europeană prevede implementarea în toate statele membre ale Uniunii a unui sistem unic de monitorizare a traficului maritim şi fluvial şi crearea unei baze de date comune care să poată fi accesată de oricare dintre ţările europene. Ordinul 323/2006 aprobă şi stabileşte Sistemul de informare şi monitorizare a traficului navelor care intră/ies în/din apele naţionale navigabile ale României, în scopul de a întări siguranţa şi eficienţa traficului maritim, de a îmbunătăţi modalităţile de intervenţie a autorităţilor în caz de incidente, accidente sau situaţii potenţial periculoase pe mare, inclusiv operaţiunile de căutare şi salvare. De asemenea, normativul precizează că ANR va supraveghea navele care transportă mărfuri periculoase sau poluante. „Pentru a realiza acest sistem naţional de supraveghere, similar celui utilzat de statele europene, RO RIS-ul (sistemul folosit pe Dunăre) va fi integrat sistemului maritim şi se va crea un centru naţional, unic, care va funcţiona la Constanţa“, a spus Emil Guşă.



Ştiri recomandate

12