Transportul în comun, decontat şi pentru elevii de la profesională

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Din anul şcolar 2013-2014

Transportul în comun, decontat şi pentru elevii de la profesională

Social 25 Decembrie 2013 / 00:00 660 accesări

Guvernul a adoptat, în şedinţa din 23 decembrie, o Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului. Una dintre modificările vizate de actul normativ se referă la

creşterea duratei învăţământului obligatoriu de la 10 la 11 ani prin introducerea clasei pregătitoare şi prin menţinerea duratei de patru ani a liceului, învăţământul obligatoriu urmând a creşte de la o durată de 10 ani la una de 11 ani. Ordonanţa aduce precizări şi în ceea ce priveşte organizarea învăţământului postliceal, modalităţile de finalizare a studiilor acestui tip de învăţământ, dar şi corelarea pregătirii postliceale cu Cadrul Naţional al Calificărilor. Totodată, se fac precizări privind evaluarea la clasa pregătitoare pentru că în legislaţia actuală nu este reglementată modalitatea de notare/evaluare pentru clasa pregătitoare. Prin modificările aduse se precizează foarte clar că elevii din

clasa pregătitoare NU vor fi evaluaţi prin note sau calificative. O altă măsură prevede acordarea unui tarif redus cu 50% pentru transportul local în comun al elevilor din

învăţământul profesional. În prezent, se asigură tarif redus cu 50% pentru transportul local în comun doar pentru elevii din învăţământul obligatoriu şi liceal, creându-se o situaţie discriminatorie pentru elevii din învăţământul profesional. În plus, se reglementează calendarul de introducere a noilor forme ale examenului de evaluare naţională, admitere la liceu şi Bacalaureat, începând cu generaţiile de elevi care intră în clasa a V-a, respectiv în clasa a IX-a, în anul şcolar 2015 - 2016. Legea nr. 1/2011 introduce noi forme de susţinere a examenelor de evaluare naţională, admitere la liceu şi Bacalaureat, forme care pleacă de la conceptul de transdisciplinaritate. Totuşi, din punct de vedere pedagogic, nu se poate concepe o modalitate de evaluare fără ca ea să se coreleze cu modalitatea de predare. În acest sens, metoda interdisciplinară de predare a fost introdusă, pentru prima dată, în sistemul românesc de educaţie în anul şcolar 2013-2014, pentru ciclul primar, urmând ca ea să fie extinsă, în anii următori, şi la celelalte cicluri de studii. De asemenea, introducerea evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, începând cu anul şcolar în curs (2013-2014), evaluări concepute după modelul testelor

internaţionale de tip PISA, va permite elevilor să se pregătească pentru noua formă de evaluare prevăzută de Legea nr. 1/2011.

Taguri articol


12