Vremea rece şi destinaţiile străine, inamicii programului "O săptămînă la mare"

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Vremea rece şi destinaţiile străine, inamicii programului "O săptămînă la mare"

Politică 07 Septembrie 2006 / 00:00 889 accesări

Programul "O săptămînă la mare", care a debutat la 1 septembrie, are doi inamici: vremea rece şi destinaţiile străine, care se vînd, în această perioadă, la super-ofertă. În ciuda faptului că hotelierii de pe litoral au scăzut semnificativ preţurile la cazare, turiştii nu se prea înghesuie să profite de oferte. În acest moment, pe litoralul românesc, gradul de ocupare a structurilor de primire depăşeşte cu greu 65%. Tarifele practicate în cadrul programului "O săptămînă la mare" sînt accesibile pentru orice buzunar. Pentru şapte nopţi de cazare, turiştii plătesc 100 lei/persoană la un hotel de o stea sau 119 lei/persoană la două stele. Cine vrea să beneficieze de condiţii mai bune plăteşte 149 de lei, la un hotel de trei stele. Potrivit iniţiatorilor, programul guvernamental "O săptămînă la mare" este dedicat categoriilor sociale pentru care vîrful de sezon la Marea Neagră a fost prea scump. În cadrul acestui program au fost puse în vînzare şapte mii de locuri, care se comercializează după sistemul "primul venit, primul servit".

În altă ordine de idei, în timp ce sezonul estival 2006 s-a dovedit unul extrem de slab pentru hotelierii de pe litoral, singurii care se pot lăuda cu încasări frumuşele sînt comercianţii de băuturi răcoritoare, bere şi îngheţată. În primele luni de vară, din cauza caniculei, vînzările la aceste produse au crescut cu peste 25 de procente. Singurul segment care nu a înregistrat o creştere spectaculoasă a fost cel al apelor minerale. Conform datelor furnizate de către Institutul Naţional de Statistică, în lunile mai şi iunie ale anului 2006, comercianţii de îngheţată au vîndut cu 27% mai mult decît în aceeaşi perioadă a anului trecut, iar comercianţii de bere au înregistrat un plus de 25 de procente la vînzări. Şi băuturile răcoritoare s-au vîndut mai bine ca anul trecut, la unele produse fiind înregistrate creşteri ale vînzărilor cu peste 100%. Datele Institutului Naţional de Statistică arată că, în ansamblu, vînzarea apelor minerale a crescut în lunile mai-iunie 2006 cu numai 5 procente faţă de perioada similară a anului trecut. În acelaşi timp, un studiu efectuat de compania AC Nielsen arată că apa minerală a fost cumpărată cel mai bine pe litoral, în luna iulie creşterea fiind de 51% faţă de perioada similară a anului trecut.



12