Problema parcărilor, nicio rezolvare?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Nu e bine, dar nu știm cum să rezolvăm asta“

Problema parcărilor, nicio rezolvare?

Administrație 08 Decembrie 2016 / 06:45 3092 accesări

Situații precum cea din fotografie, în care pietonii fac slalom printre mașinile parcate pe trotuare, o să tot întâlnim și în viitor

Situații precum cea din fotografie, în care pietonii fac slalom printre mașinile parcate pe trotuare, o să tot întâlnim și în viitor

Cel mai recent regulament în vigoare privitor la numărul de locuri de parcare pe care trebuie să le asigure constructorii datează din 1996

Cel mai recent regulament în vigoare privitor la numărul de locuri de parcare pe care trebuie să le asigure constructorii datează din 1996

Am fi surprinși să aflăm despre constănțeni nemulțumiți de lipsa locurilor de parcare în oraș. Nu de alta, dar dacă supărările erau pe măsura tonului pe care au fost exprimate, probabil că ar fi fost mai multă lume la dezbaterea publică de miercuri, 7 decembrie, organizată de Primăria Constanța pe tema regulamentului privitor la amenajarea locurilor de parcare aferente construcțiilor noi. Din păcate, puținii constănțeni care au participat la dezbatere au ales să critice documentul, în loc să propună îmbunătățiri.

Am fi spus că lipsa locurilor de parcare din Constanța este suficient de supărătoare încât să îi convingă pe locuitori să participe activ la o dezbatere publică organizată pe această temă. De asemenea, am fi crezut și că Primăria Constanța va încerca să rezolve problemele existente înainte să pună în discuție regulamente care se aplică în viitor. Însă așteptările ne-au fost înșelate la dezbaterea de miercuri, 7 decembrie, organizată de Primăria Constanța pe tema regulamentului privind amenajarea locurilor de parcare pentru clădirile ce vor fi construite. Documentul cuprinde o serie de prevederi legate de numărul de locuri de parcare care trebuie să fie amenajate în apropierea imobilelor ce urmează să fie construite, fiind luați în calcul factori precum suprafața și destinația clădirilor. Potrivit șefului Biroului de Strategii Urbane, Mihai-Radu Vânturache, cel care are și atribuțiile arhitectului-șef al municipiului, regulamentul este necesar în condițiile în care cel mai recent act normativ care cuprinde reglementări în acest sens a fost elaborat în urmă cu 20 de ani, când erau cu totul alte valori de trafic și se construia în alt ritm. Vânturache a mai precizat că, dacă regulamentul va intra în vigoare, prevederile se vor aplica numai construcțiilor viitoare, ceea ce înseamnă că problemele actuale, legate de lipsa locurilor de parcare și, în consecință, a spațiilor pe care se pot deplasa pietonii, rămân nerezolvate.

DEZBATERE ROMÂNEASCĂ - MULTE CRITICI, PROPUNERI DELOC

În ceea ce privește documentul lansat în dezbatere, constănțenii nu au avut prea multe de spus la întâlnirea cu reprezentanții autorităților locale. Iar prin acest lucru ne referim la propuneri concrete, punctuale, care ar putea fi aplicate și care ar ușura vizibil situația actuală. În schimb, participanții la dezbatere, mulți dintre ei investitori sau specialiști în arhitectură și urbanism, au avut grijă să critice regulamentul, să evidențieze lacunele și chiar să spună că documentul este inutil sau că nu respectă legea. Nu spunem că nu e bine să critici și să sancționezi punctele negative ale unui document, însă ar fi fost constructiv ca oamenii care au criticat să fi venit și cu soluții pentru rezolvarea problemelor identificate. Nu s-a întâmplat așa, iar ideile de care s-ar putea ține cont au fost destul de puține. De exemplu, cineva a adus în atenție faptul că dezvoltatorii imobiliari ar trebui să nu mai perceapă taxe suplimentare pentru locurile de parcare, ci să le ofere gratuit în momentul în care au vândut un apartament. Asta pentru a nu exista riscul ca locurile de parcare să rămână neocupate. Altcineva a propus să existe spații pentru parcarea bicicletelor, nu neapărat la exterior, ci chiar pe fiecare etaj.



12