50 de ani de aviație, la Tuzla

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

50 de ani de aviație, la Tuzla

Social 28 Februarie 2017 / 11:32 1246 accesări

Aeroportul Internațional din Tuzla sărbătorește, anul acesta, 50 de ani de funcționare. În 27 martie 1967, se efectua prima misiune de zbor, de către piloții AVIASAN, exact în locul în care, mai târziu, avea să se înființeze primul aeroport privat din România. Cu această ocazie, reprezentanții aeroportului au transmis un comunicat de presă pe care îl redăm integral:

ESTE JUBILEU LA TUZLA

Reprezentanţii Aeroportului Internaţional Tuzla aniversează, alături de iubitorii şi veteranii aviaţiei, 50 de ani de la prima misiune de zbor realizată aici de piloţii AVIASAN, pe 27 martie 1967. Ediţia de anul acesta a spectacolului de acrobaţie aeriană Aeromaniava fi, la rândul său, un tribut adus acestor predecesori. AVIASAN a fost înfiinţat în 1958, la Constanţa. Din 1967, Tuzla a devenit pentru acesta locul în care a desfăşurat o activitate uluitoare şi în care şi-a câştigat statutul de vârf de lance al aviaţiei sanitare româneşti. În primul an doar, piloţii de la Tuzla au zburat 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialişti) şi în intervenţii agricole. Din februarie 1982 până în 1997, din AVIASAN a rămas activă doar Aviaţia Utilitară, care a pierdut încet teren, odată cu declinul activitaţii agricole din perioada post-decembristă.

La Regional Air Services – Aeroport Internaţional Tuzla sunt şi astăzi angajaţi din anii AVIASAN, oameni care au fost aici din prima zi, de la inaugurare şi care sunt o mărturie a istoriei şi evoluţiei acestui loc. Emoţia lor este molipsitoare, dovadă fiind răspunsul Dlui Sava Badea, 70 de ani, rugat de un jurnalist să relateze ceva “Despre istoria Aeroportului Tuzla? Păi… eu sunt parte din istoria aeroportului Tuzla!” El este doar unul dintre cei care işi amintesc oameni, întâmplări, situaţii şi care pot fi intervievaţi în cadrul evenimentului aniversar programat pentru sfârşitul lunii martie la aeroport.

TUZLA, ÎN PREZENT

În iunie 1999, aerodromul aflat în ruină este cumpărat de REGIONAL AIR SERVICES care devine primul (şi multă vreme singurul) aeroport privat din România. “Sunt inginer de aeronave şi, deşi în 1999 aveam o afacere prosperă în alt domeniu, nu mă simţeam împlinit profesional. Visam să zbor şi să ajut oamenii să zboare. Când am investit aici, toată lumea a pariat că vreau să construiesc hale pentru comerţ en-gros – erau la modă atunci - iar aviaţia generală era în ruină nu doar la Tuzla, ci cam peste tot în ţară. În mod cert, nu era o afacere. Şi nici pentru mine nu a fost o afacere, a fost o iniţiativă ivită din pasiune şi, la început, dintr-un pic de nebunie. Am venit la Tuzla şi în prima zi am filmat fiecare colţişor din această proprietate.Şi acum, când revăd acest film, mă mir: ţin foarte clar minte că, plimbându-mă prin clădirile delabrate şi hangarul ruginit, eu vedeam cu totul altceva, vedeam cu sufletul, nu cu ochii, că aici,într-o zi, ar putea fi ceva frumos. Tuzla a fost la început doar un vis şi a devenit o afacere pe parcurs, mult mai târziu, pentru că aveam o responsabilitate faţă de angajaţi şi pentru că îmi doream foarte mult să văd aeronavele zburând, nu să le admir la sol. Regional Air Services este o afacere nascută dintr-o pasiune, nu invers -şi am căutat să-mi apropii şi să lucrez cu oameni care gândesc la fel ca mine”- povesteşte Adrian Vasilache, directorul general Regional Air Services. Din 1999, Tuzla este “acasă” pentru Regional Air Services (RAS). Compania nu are şi nu a avut niciun punct de lucru în afara României şi a operat continuu pe Aeroportul Tuzla, pe care l-a extins şi modernizat fără ajutoare de stat, fără fonduri europene sau alte forme de sprijin guvernamental – investind continuu profitul, accesând credite bancare şi urmărind asiduu alinierea la standardele internaţionale. Regional Air Services este acum liderul de piaţă în aviaţia generală din România, operatorul privat cu cea mai extinsă gamă de servicii şi, în multe cazuri, chiar singurul furnizor autorizat – având in portofoliu:

MISIUNI DE TRANSPORT DE PASAGERI ŞI MĂRFURI LA DESTINAŢII INTERNEŞI EXTERNE, INCLUSIV LA ŞI DE LA PLATFORMELE MARINE

Şcoală de zbor(avion / elicopter)

Şcoală de supraviețuire pe mare

Transport aerian medicalizat (avioane / elicoptere)

Paraşutism (şcoală/ agrement)

Zbor de agrement / airtaxi

Publicitate aeriană

Supravegherea de obiective terestre

Fotografiere şi filmare aeriană

Zboruri utilitare în agricultură

AEROPORTUL TUZLA ESTE:

  • Deschis traficului internaţional de pasageri şi mărfuri din 2013 prin Ordinul nr 1.133
  • Primul centru de instruire offshore, acreditat OPITO– prin Şcoala de Supravieţuire pe Mare
  • Singurul centru de instruire pentru însoţitori de zbor (training practic, simulatoare)
  • Gazda primului serviciu integrat (aero-naval) profesionist de căutare-salvare din România, Organizatorul celui mai faimos show aerian privat, AEROMANIA, (11 ANI în 2017)
  • Gazda uneia dintre primele şcoli private de zbor din România şi a primei şcoli de paraşutism
  • Prima şi singura companie aeriană care a organizat o cursă cu avionul (Bucureşti – litoral) în rețeaua Uber.

Aeroportul are un management strict al riscului, sistemul integrat pentru situaţii de urgenţă garantând securitatea activităţilor. În plus, respectă standardele internaţionale ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:200 şi deţine cerificate de Bureau Veritas încă din2009, înaintea marilor aeroporturi din România. În 2016, Tuzla ocupă locul 2 naţional dupăOtopeni în privinţa numărului de mişcări de aeronave, cu 22.000 de aterizări şi decolări. “Ţinta este să depăşim predecesorii. În fond, Tuzla este un aeroport cu pistă de iarbă, clasat pe locul 2 după Otopeni în privinţa numărului de aterizări şi decolări în 2016 şi premiat ca "cel mai dinamic aeroport din România". Cred că suntem pe drumul cel bun. Tuzla este într-o continuă evoluţie pentru că tratează orice activitate cu maximum de seriozitate, dedicaţie şi profesionalism”– spune Mugurel Toma, Director Aeroport."



12