Aplauze pentru nemuritoarea Violetta

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Teatrul „Oleg Danovski”

Aplauze pentru nemuritoarea Violetta

Monden 12 Mai 2015 / 00:00 1186 accesări

„Dacă un scriitor se îndrăgostește de tine, nu o să mori niciodată”, spunea Mik Everett. Cu siguranță, frumoasa curtezană pariziană Marie Duplessis nu se gândea la așa ceva. Nici nu avea cum, deoarece avea să moară tânără, la nici 23 de ani, de o boală pentru care nu exista leac în prima jumătate a secolului al XIX-lea: tuberculoza.

Dar povestea frumoasei „rătăcite”, care se dedea cu ușurință plăcerilor trupului, este vie și astăzi, grație celui care a iubit-o până în ultima clipă a vieții ei, Alexandre Dumas-fiul. Povestea iubirii lor se află în paginile celebrului roman autobiografic „Dama cu camelii”, publicat la Paris, în anul 1848, și care l-a inspirat pe italianul Giuseppe Verdi câțiva ani mai târziu, când a compus opera „Traviata”, după un libret semnat de Francesco Maria Piave.

La atâția ani distanță, în secolul al XXI-lea, tulburătoarea poveste despre iubire și sacrificiu este nemuritoare, fie că personajele se cheamă Marie și Alexandre, Marguerite şi Armand sau Violetta Valery și Alfredo Germont.

Această poveste, cântată de atâția ani pe marile și micile scene ale lumii, a fost reiterată duminică seară, pe scena Teatrului Național de Operă și Balet (TNOB) „Oleg Danovski” din Constanța.

„SĂ CÂNT VIOLETTA ESTE UN VIS” Prezenți în număr mare, iubitorii operei au fost încântați de evoluția sopranei Eugenia Braynova, născută în Bulgaria, dar care, în prezent, cântă mai mult în patria lui Verdi și mai rar pe meleagurile natale. Eugenia Braynova a creat o Violetta Valery puternică, expresivă, hotârâtă să-și asume riscuri, să le suporte consecințele. Inclusiv mișcările ei scenice, prevăzute în regie, au avut note de originalitate, fiind diferite de cele ale sopranelor care anterior au interpretat-o pe seducătoarea curtezană din Paris. „Să cânt Violetta este un vis. Rolul este o provocare atât din punct de vedere muzical, cât și dramaturgic. Ori de câte ori interpretez un rol, încerc să mă identific cu personajul, cu trăirile sale”, a spus soprana Eugenia Braynova. Aceasta a mai cântat în România o singură dată, la București, în urmă cu opt ani, în „Flautul fermecat”, de Mozart, unde a interpretat rolul Paminei.

Sopranei Eugenia Braynova - invitată la Constanța după ce directorul TNOB, Daniela Vlădescu, a văzut-o la un concurs - i-a fost partener de scenă tenorul Răzvan Săraru, în rolul lui Alfredo Germont.

Din distribuția spectacolului de duminică seară au mai făcut parte: baritonul Ioan Ardelean - Giorgio Germont, soprana Stela Sârbu - Flora, Ionela Duma - Annina. Lor li s-au alăturat Anton Zidaru, Bogdan Ocheșel, Marius Eftimie, Laurențiu Severin și Andrei Băican.

Conducerea muzicală a spectacolului i-a aparținut dirijorului italian Franco Giacosa.



12