Artiștii inspirați de... îngeri expun la Mănăstirea Dervent

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Tabăra de creație „Dunărea și Dobrogea creștină“, la final

Artiștii inspirați de... îngeri expun la Mănăstirea Dervent

Cultură 28 Septembrie 2016 / 14:11 1578 accesări
Decanul de vârstă al taberei este artistul Vasile Jurje, care a trăit și a creat la Constanța timp de patru decenii, în urmă cu câțiva ani mutându-se în Maramureș, în satul său natal, Cicârlău

Decanul de vârstă al taberei este artistul Vasile Jurje, care a trăit și a creat la Constanța timp de patru decenii, în urmă cu câțiva ani mutându-se în Maramureș, în satul său natal, Cicârlău

Cea de-a XI-a ediție a Taberei de creație „Dunărea și Dobrogea creștină”, inițiată și susținută de Mănăstirea Dervent, cu binecuvântarea Arhiepiscopiei Tomisului, se apropie de final. Artiștii, inspirați de pitorescul locului, au terminat de pictat, iar lucrările lor, așezate pe simezele spațiului expozițional al Mănăstirii Dervent, așteaptă clipa vernisajului programat joi, de la ora 13.00.

La vernisajul susținut de criticul de artă Alice Dinculescu, în prezența Înaltpreasfințitului Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, vor lua parte și artiștii expozanți: monahul Efrem de la Mănăstirea Dervent, Elena Martinov - Niculițel, Horia Farcașiu - Constanța, Imola Feldberg Popescu - Viscri, Iordan Kissiov - Silistra, Iuliana Popescu - București, Liviu Șoptelea - Botoșani , Mihaela Onesa - Constanța, Mircea Costea - Medgidia, Nicoleta Drăgan - Brașov, Paula Lupașcu - Tulcea, Teodor Macari - Chișinău, Vasile Jurje - Cicârlău de Maramureș și Vlad Tabac - Chișinău. Decanul de vârstă al taberei este artistul Vasile Jurje (80 de ani), care a trăit și a creat la Constanța timp de patru decenii, în urmă cu câțiva ani mutându-se în satul natal, la Cicârlău.

Ediția din acest an a Taberei de Creație „Dunărea și Dobrogea creștină” a fost una specială, artiștii creând, în absența unei teme, compoziții cu îngeri, dar și obiecte cu profundă încărcătură simbolică și spirituală, culoarea predominantă fiind albastrul.

Potrivit criticului de artă Alice Dinculescu, expoziția are o coerență și o frumusețe speciale, întrucât, fără a avea o temă declarată, artiștii au optat pentru mari semne și simboluri ale trecerii - ușa, scara -, însoțite de prezența îngerilor întruchipați într-o manieră specifică fiecărui artist.

Citește și:

Luni începe tabăra de creație „Dunărea și Dobrogea creștină“



12